جامع خبر: مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در نشست خبری که به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد، عملکرد ده ماهه این سازمان را برای خبرنگاران تشریح کرد. به گزارش جامع خبر ، امین دلیری در این نشست که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد با اشاره به سابقه […]

جامع خبر: مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در نشست خبری که به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد، عملکرد ده ماهه این سازمان را برای خبرنگاران تشریح کرد.

به گزارش جامع خبر ، امین دلیری در این نشست که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد با اشاره به سابقه تاسیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، اشاره کرد.
وی در ادامه میزان فروش اموال منقول در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری را ۲ هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال و اموال غیر منقول را یک هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال عنوان کرد که نسبت به سال ۹۳ به ترتیب ۶۳ و ۲۰۰ درصد رشد داشته است.
دلیری با اشاره به رقم ۳ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریالی مجموع فروش اموال منقول و غیر منقول در سال جاری، از رشد ۹۵ درصدی میزان فروش نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری ۵۰۰ میلیارد ریال نسبت به سال ۹۳ فروش بیشتر داشتیم.
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی میزان فروش کالاهای متروکه در ۱۰ ماهه نخست سال جاری را ۱۰۵۴ میلیارد ریال اعلام کرد که این رقم در سال گذشته ۳۶۳ میلیارد ریال بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش ۱۵ درصدی فروش کالای قاچاق در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: میزان فروش کالای قاچاق در ۱۰ ماهه نخست سالجاری ۸۴۹ میلیارد ریال است که این رقم در سال گذشته ۱۰۰۵ میلیارد ریال بود.
دلیری ارزش ریالی پرونده قضایی مربوط به اموال در اختیار این سازمان در سالجاری را ۲۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این رقم در سال گذشته ۵۴ میلیارد ریال بود که ۹۳ درصد رشد داشته است.
دلیری با اعلام رقم ۸۸ میلیارد ریال میزان طلا و جواهرات مکشوفه در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در سالجاری، از کاهش ۵۹ درصدی آن نسبت به سال گذشته خبر داد اظهار و امیدواری کرد، طلا و جواهرات در اختیار این سازمان در آینده نزدیک از طریق بورس کالا به خریداران عرضه شود.
وی همچنین در پایان از حضور سازمان اموال تملیکی در بورس کالا خبر داد و افزود انشاء‌الله به زودی در بورس کالا حضور خواهیم داشت و اولین کالایی که در بورس کالا عرضه خواهیم کرد طلا و جواهرات است.