جامع خبر:محمد رضا مسگریان مدیر عامل بانک بین المللی پرشیا در انگلیس روز سه شنبه با اشاره به اخذ مجوزهای لازم از نهادهای نظارتی این کشور برای فعالیت مجدد، گفت به زودی فعالیت های این بانک ایرانی در انگلیس شروع خواهد شد. به گزارش جامع خبرمحمد رضا مسگریان افزود: با توجه به راه اندازی مجدد […]

جامع خبر:محمد رضا مسگریان مدیر عامل بانک بین المللی پرشیا در انگلیس روز سه شنبه با اشاره به اخذ مجوزهای لازم از نهادهای نظارتی این کشور برای فعالیت مجدد، گفت به زودی فعالیت های این بانک ایرانی در انگلیس شروع خواهد شد.

به گزارش جامع خبرمحمد رضا مسگریان افزود: با توجه به راه اندازی مجدد سامانه بانکی سوئیفت ظرف چند روز آینده و پیشرفته های صورت گرفته در روابط کارگزاری، انتظار داریم که ظرف دو هفته آینده فعالیت بانکی خودمان را در انگلیس شروع کنیم.

وی بابیان اینکه از زمان اعلام اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها در شانزدهم ژانویه کارها به خوبی پیش رفته است، گفت: در تاریخ هجدهم ژانویه وزارت دارایی ( خزانه داری) انگلیس لغو تحریم ها را رسما اعلام و متعاقب آن دو دستگاه نظارتی بر روی سیستم مالی و بانکی این کشور شامل’اف سی ای ‘ و ‘پی آر ای ‘ مجوزهای لازم را برای فعالیت بانک پرشیا صادر کردند.

مسگریان افزود: در حال حاضر تنها مورد باقی مانده برای شروع کامل فعالیت بانک پرشیا ایجاد روابط کارگزاری با بانک های بزرگ اروپایی از جمله بانک های انگلیسی است.

وی اضافه کرد: مذاکرات با تعداد زیادی از این بانک ها بزرگ صورت گرفته است و به نظر می رسد به دلیل تفاهم نامه هایی که این بانک ها با آمریکا داشته اند، مقداری آنها را برای ایجاد این رابطه محتاط کرده است که به رغم این، انتظار می رود که در آینده نزدیک این مساله هم حل شود.

مدیر عامل بانک بین المللی پرشیا گفت: با توجه به این مساله، همزمان با انجام گفت وگو با بانک های بزرگ، مذاکرات با بانک های کوچک تر اروپایی که چنین تفاهم نامه هایی با آمریکا ندارند شروع کرده ایم که موفقیت آمیز بوده است.

مسگریان افزود: با حل مساله سوئیفت و برقراری روابط کارگزاری، ما فعالیت بانکی مان را می توانیم به سرعت شروع کنیم.

‘بانک بین المللی پرشیا ‘ در مارس سال ۲۰۰۲ میلادی از ادغام شعب بانک های ملت و تجارت در لندن پایه گذاری شد.

بانک پرشیا در جولای سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی اتحادیه اروپا تحریم شد و به همین دلیل فعالیت آن در انگلیس متوقف گردید.

انتظار می رود که همزمان با بانک پرشیا، بانک ملی ایران نیز بتواند فعالیت خودش را در لندن آغاز کند.

گفته می شود نهادهای نظارتی بانکی انگلستان مجوز فعالیت این بانک را صادر کرده اند و در این زمینه مذاکراتی را با بانک های کارگزار شروع کرده است.

«ملی بانک PLC» بانک مستقل مستقر در لندن، مالکیت ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به بانک ملی ایران است و زیر نظارت مرجع نظارت بانکی انگلستان فعالیت می کند.