جامع خبر:رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران گفت: ایران آماده جذب سرمایه های خارجی است و درهمین راستا صنعت بیمه نیز همانند سایر بخش های اقتصادی از حضور و تعامل با سرمایه گذاران خارجی در کشور استقبال می کند. به گزارش جامع خبراز بیمه ایران، سیدعباس حسینی در جریان دیدار با مدیران عامل شرکت […]

جامع خبر:رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران گفت: ایران آماده جذب سرمایه های خارجی است و درهمین راستا صنعت بیمه نیز همانند سایر بخش های اقتصادی از حضور و تعامل با سرمایه گذاران خارجی در کشور استقبال می کند.

به گزارش جامع خبراز بیمه ایران، سیدعباس حسینی در جریان دیدار با مدیران عامل شرکت های Nasco وScor فرانسه و UIB انگلستان با اشاره به ظرفیت های بالقوه طبیعی و انسانی منحصر به فرد ایران در منطقه خاورمیانه افزود: هم اکنون در نقطه عطف تاریخی قرار داریم، دوران پسا تحریم و رفت و آمدهای نمایندگان شرکت های خارجی برای تعامل دوباره با ایران فرصت های جدید برای طرفین ایجاد کرده است.
وی در همین راستا سرعت جهانی شدن اقتصاد ایران را بسیارقابل توجه خواند و افزود: درحوزه های مختلف صنعتی و اقتصادی کشور به ویژه در بخش های نفت، گاز، پتروشیمی و حمل و نقل هوایی و دریایی، ظرفیت بسیار زیادی داریم که طرف های خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری و مشارکت در آن هستند.
مدیرعامل بیمه ایران با استقبال از حضور شرکت های بیمه ای خارجی درایران ابراز امیدواری کرد شرکت های بیمه ای اروپایی نیز همانند شرکت های بیمه ای سایر مناطق جهان همکاری های خود را با طرف های ایرانی افزایش داده و گسترش دهند.
حسینی پیش بینی کرد: به طور حتم با ادامه این روند و جذب و مدیریت سرمایه های خارجی در کشور به زودی شاهد تحولات عظیمی در اقتصاد ایران خواهیم بود و معتقدم این فرصت تاریخی می تواند به توسعه همکاری های دوجانبه کمک کند.
وی درخصوص اهداف و برنامه های بیمه ایران به منظورهمکاری با شرکت های بیمه ای فرانسوی و انگلیسی گفت: بیمه ایران در دو بخش علاقه مند به گسترش و توسعه همکاری با شرکت های Nasco ،Scor وUIB است، بخش اول ادامه روند فعلی همکاری با این شرکت ها است که مبتنی بر همکاری های سنتی است و بخش دوم، توسعه همکاری ها در حوزه های جدید از جمله سرمایه گذاری ها،بیمه های عمر و زندگی، بازنشستگی، متوازن سازی و بهبود ترکیب پرتفوی، مشارکت در تاسیس شرکت های مشترک و اخذ رتبه بندی بین المللی است.
حسینی درادامه به ظرفیت های بالقوه و بالفعل بیمه ایران اشاره و تصریح کرد:بیمه ایران بزرگترین شرکت بیمه ای ایران و منطقه خاورمیانه با ۸۰ سال سابقه درخشان و نیروی انسانی متخصص و ارزشمند است که توانایی مدیریت و پوشش ریسک های بزرگ را دارد.
وی عنوان کرد: با این همه علاقه مندیم از تجربه شرکت های بیمه ای خارجی نیز برای بهبود روند فعالیت خود استفاده کنیمو از این رو، علاوه برگسترش همکاری های گذشته و ادامه روندهای سنتی، بر گسترش روابط درحوزه های جدید و ارائه خدمات نوین بیمه ای با طرف های مذاکره کننده نیز تأکید داریم.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران درخصوص توسعه بیمه های عمر و زندگی در ایران نیز گفت: بازار این رشته بیمه ای در ایران نیازمند توجه و توسعه جدی است. در حال حاضر به طور میانگین حدود ۱۰ درصد پرتفوی بیمه ایران را این بیمه تشکیل می دهد.
وی افزود: خوشبختانه مردم آگاه ایران آمادگی این را دارند که از مزایای بیمه های زندگی بهره مند شوند، از این رو به توسعه این رشته بیمه ای در ایران بسیار علاقمندیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری شرکت های بیمه ای اروپایی انواع بیمه نامه های عمر و زندگی را متناسب با شرایط داخلی ایران گسترش دهیم.
حسینی تاکید کرد: البته بازار هدف ما تنها فروش بیمه نامه های عمر و زندگی در داخل کشور نیست بلکه به دنبال ارائه انواع خدمات بیمه ای به جمعیت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون نفری منطقه هستیم.
مدیران عامل شرکت های Nasco، Scorو UIB انگلستان نیز دراین نشست از توسعه روابط با بیمه ایران استقبال و از گسترش آن ابراز خرسندی کردند.
مدیرعامل شرکت بیمه ای Scor پاریس دراین ارتباط گفت:سابقه همکاری های این شرکت با بیمه ایران به سال های گذشته باز می گردد و درحال حاضر ما علاقمند به توسعه این همکاری های درپسا تحریم و بازخوانی جدید روابط با شرکت بیمه ایران هستیم.
نیدال گریوجNidale Gerios با اشاره به اینکه در دوران تحریم شرکت Scor بیمه گذاران بیمه ایران را حمایت کرده است، ادامه داد : ما تنها برای ادامه فعالیت بازرگانی خود به ایران نیامده ایم بلکه برای توسعه همکاری و ایجاد راهکارهای جدید برای گسترش روابط با بیمه ایران هستیم.
وی افزود: برهمین اساس ، آماده ارائه بهترین سرویس به این مجموعه با همکاری سایر شرکت ها از جمله شرکت UIBو Nasco درایران هستیم.
مدیرعامل شرکت بیمه ای Scor ادامه داد: شما اندیشه های بزرگی در سر دارید و تصور می کنم نام بلند بیمه ایران به شما کمک می کند که به اهداف استراتژیک و ارزشمندتان دست پیدا کنید.
مدیرعامل شرکت بیمه ای UIB نیز گفت : جلسات خوبی با کارشناسان بیمه ایران داشته ایم ، البته درزمان تحریم ها نیز خسارت های بیمه گزاران ایرانی را درراستای همکاری های دوجانبه پیگیری و به ذینفعان پرداخت کرده ایم.
علاوه براین، سمینارهای آموزشی متعددی در ایران و انگلستان برگزار کرده و کارشناسان ایرانی را با دانش روز و فنی بیمه ای آشنا کردیم و معتقدیم تحریم ها علیه ایران یک ناعدالتی بزرگ درحق ایران بود.
وی ادامه داد: ما نیز علاقه مند به توسعه روابط با این مجموعه هستیم و درزمینه های مورد علاقه به خصوص توسعه بیمه های عمر و زندگی، دانش و تخصص لازم از جمله نرم افزارهای مدرن و به روز را به کارشناسان بیمه ایران ارائه خواهیم کرد.
نماینده شرکت بیمه ایScor درمنطقه خاورمیانه، در ادامه از مدیران بیمه ایران برای حضور درانگلستان و فرانسه برای توسعه همکاری ها دعوت به عمل آورد که مورد موافقت طرف ایرانی قرار گرفت.
مدیرعامل بیمه ایران نیز در خاتمه خواستار برگزاری نشست های تخصصی بین کارشناسان طرفین برای تعیین برنامه های عملیاتی، اقدامات اجرایی و تهیه زمان بندی مناسب برای اجرایی شدن موضوع های مورد علاقه شد که مورد موافقت طرف های انگلیسی وفرانسوی نیز قرار گرفت.