جامع خبر:اجراهای بخش موسیقی تلفیقی با لغو کنسرت گروه «تندر» و با اجرای گروه «دگردیس»، «بمرانی» و «مسرور» به کار خود پایان داد. لغو برخی از اجراها، جشنواره موسیقی فجر را با حاشیه‌هایی روبه‌رو کرده است. در این میان اجراهای فرهنگسرای ارسباران که به موسیقی پاپ – راک اختصاص داشت هم بی‌نصیب نماند و اجرای […]

جامع خبر:اجراهای بخش موسیقی تلفیقی با لغو کنسرت گروه «تندر» و با اجرای گروه «دگردیس»، «بمرانی» و «مسرور» به کار خود پایان داد.

لغو برخی از اجراها، جشنواره موسیقی فجر را با حاشیه‌هایی روبه‌رو کرده است. در این میان اجراهای فرهنگسرای ارسباران که به موسیقی پاپ – راک اختصاص داشت هم بی‌نصیب نماند و اجرای گروه «کامنت» در این بخش لغو شد. اما شب گذشته گروه‌های «دگردیس»، «بمرانی» و «شهریار مسرور» با اجراهای خود پرونده این بخش از جشنواره موسیقی فجر را بستند.

اجرای گروه «دگردیس» بدون تاخیر و در ساعت معین شروع شد و در ابتدا قطعه‌ای «اینسترومنتال» اجرا شد. پس از آن «بانوی برفی» از اشعار بهمن بهمن دار و «آفتاب می شود» از اشعار فروغ فرخ‌زاد اجرا شد.

قطعه بعدی که اجرا شد «خاکسترنما» با شعری از هاله مشتاقی‌نیا بود. از دیگر قطعات اجرا شده «بعدها» با شعر فروغ فرخزاد و «شاسوسا» با شعری از سهراب سپهری بود.

در این کنسرت قطعات بر اساس لیستی که در بروشور جشنواره اعلام شده اجرا نشد.

بصیر فقیه نصیری (پیانو و کیبورد)، سهیل فقیه نصیری (گیتار)، آرش احمدی (گیتار)، امیر علی طاهری(درامز)، سیاوش امامی(کیبورد) و فرشاد رمضانی (گیتار باس) اعضای گروه «دگردیس» در این اجرا بودند.

سردار سرمست و روزبه اسفندارمز مهمانان «بمرانی»

گروه «بمرانی» به عنوان اولین قطعه‌ی خود «خورشید دزد» را به اجرا درآوردند، که در نواختنش «روزبه اسفندارمز» تکنواز ساکسیفون بود.

بعد از آن قطعه «پیاده‌روی» و با تکنوازی کیبورد توسط «آرش عمرانی» اجرا شد. قطعه بعدی «پپرونی» بود که تازه‌ترین اثر این گروه است.

در ادامه و با خروج «روزبه اسفندارمز» و «سردار سرمست» از صحنه، قطعه‌ی «چراغا که خاموش شه» اجرا شد که این قطعه به نسبت قطعات قبلی با ریتم آرام‌تری اجرا شد. بعد از آن قطعه‌ی ترکیبی از حال و هوای شعر کلاسیک و ترانه معاصر ایجاد شود. تیتراژ «خندوانه» که البته در آن برنامه هیچ‌وقت پخش نشد از دیگر قطعات اجرایی این برنامه بود. «سیرک» قطعه‌ای دیگر بود که با همراهی «هوتن شکیبا» اجرا شد.