جامع خبر:مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست خبری که به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد گفت: با وجود تحریم های سخت، این بانک در سال گذشته ۹ میلیارد دلار ال سی باز کرده است. به گزارش جامع خبراز(شادا)، مرتضی شهیدزاده با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: در دوره تحریم فعالیت […]

جامع خبر:مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست خبری که به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد گفت: با وجود تحریم های سخت، این بانک در سال گذشته ۹ میلیارد دلار ال سی باز کرده است.

به گزارش جامع خبراز(شادا)، مرتضی شهیدزاده با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: در دوره تحریم فعالیت ارزی ما ۳ برابر شده است.

وی افزود: بعد از تحریم با ۲۵ کشور اروپایی ارتباطات بانکی ما عادی شد و توانستیم ال سی های مختلفی باز کنیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به سابقه بیش از ۸۰ ساله این بانک گفت: کلیه فعالیتهای ما در دوره جدید منطبق با سیاستهای وزارت اقتصاد، دستورالعمل های بانک مرکزی و سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی است.

شهیدزاده اقدامات بانک کشاورزی در سال جاری را اجرای طرح خرید گندم بعد از ۱۰ سال، جمع آوری منابع مازاد از سطح جامعه، استفاده هرچه بیشتر از صندوق توسعه ملی در اجرای سیاستهای توسعه ای جهاد کشاورزی، توسعه کشاورزی مکانیزاسیون، حمایت از تولید و توسعه کشت های مکانیزه و حمایت از صنایع تبدیلی برای ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی اقداماتی که بانک کشاورزی در رقابت با سایر بانکها انجام داد را شامل فروش ضمانت نامه های بانکی برای پشتیبانی از کارهای تولید، توسعه بانکداری الکترونیک، استفاده از پایانه های فروش و نیز ارائه خدمات بین المللی برشمرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی تاکید کرد: بر اساس سیاستهای وزارت اقتصاد، ما اولویت را پرداخت تسهیلات به زنجیره تولید قرار دادیم.

شهیدزاده با اشاره به اینکه در سال جاری موفق شدیم میزان جذب سپرده ها را دو برابر کنیم افزود: امسال توانستیم ۲۰ هزار میلیارد ریال از بدهی خود به بانک مرکزی را بازپرداخت کنیم.

وی با اشاره به رقم ۳ درصدی میزان اثرگذاری نرخ تسهیلات در نرخ تمام شده تولید تصریح کرد: اگر بتوانیم تکنولوژی های جدید را در کشاورزی استفاده کنیم، نرخ تسهیلات چندان موثر نخواهد بود.

مدیرعامل بانک کشاورزی سرمایه این بانک را در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه امضاء شده با صندوق توسعه ملی، مقرر شد منابع ارزان قیمت در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

شهیدزاده ادامه داد: بر اساس قراردادی ارزی منعقد شده با صندوق توسعه ملی، به تولیداتی که منجر به صادرات شود، منابع مالی پرداخت می کنیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی در پایان اعلام کرد: ۷۵۰ میلیون دلار برای توسعه گلخانه ها با صندوق توسعه ملی قرارداد بستیم که منجر به صادرات تولیدات کشاورزی خواهد شد.