جامع خبر:وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه شبکه حمل و نقل ریلی در کشوردر دستور کار است و باید تعداد واگن های مسافری در این بخش به دوبرابر ظرفیت فعلی افزایش یابد. به گزارش جامع خبرعباس آخوندی روز سه شنبه در مراسم راه اندازی پنج رام قطار فدک و بهره برداری از سالن خدمات مسافری […]

جامع خبر:وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه شبکه حمل و نقل ریلی در کشوردر دستور کار است و باید تعداد واگن های مسافری در این بخش به دوبرابر ظرفیت فعلی افزایش یابد.

به گزارش جامع خبرعباس آخوندی روز سه شنبه در مراسم راه اندازی پنج رام قطار فدک و بهره برداری از سالن خدمات مسافری تهران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حدود ۱۰ سال هرگونه سرمایه گذاری در حوزه شبکه حمل و نقل ریلی با محدودیت همراه بوده، اما با برنامه ریزی مناسب تلاش می شود تا بتوان واگن های جدیدی را وارد شبکه ریلی کشور ساخت.

وی افزود: همزمان با آغاز دور نخست سفرهای نوروزی تعدادی از ناوگان قدیمی از رده خارج شده اند و با نوسازی تعدادی از واگن های قدیمی امروز، بهره برداری از پنج رام قطار مسافری فدک آغاز شد.

آخوندی اظهار داشت: قرار داد تولید واگن با کره ای ها امضا شده که ۱۷ دستگاه واگن آن به کشور آمده و ۲۰ دستگاه واگن نیز با مشارکت یکی از شرکت های ایرانی در داخل تولید، تا به تدریج وارد ناوگان حمل و نقل ریلی شود.

وزیر راه و شهرسازی موضوع ظرفیت دو برابری واگن های مسافری را مورد تاکید قرار داد و افزود: تلاش می شود تا بتوان شرایط لیزینگ و اجاره به شرط تملیک در حوزه ریلی کشور برای خرید قطار فعال شود.

آخوندی یادآور شد: برنامه برقی سازی برخی از قطارها را در مذاکره با تعدادی شرکت های خارجی پیگیری می کنیم تا بتوانیم با استفاده از سیستم لیزینگ قطارهای جدیدی را وارد ناوگان کشور ساخت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایام تعطیلات نوروزی یک میلیون و ۸۵۰ هزار عدد صندلی در حوزه ریلی کشور آماده سازی شده و فروش ۵۰ درصد از بلیط این قطارها به صورت اینترنتی و ۵۰ درصد دیگر
به صورت حضوری در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

امروز (سه شنبه ) همزمان با آغاز دور نخست سفرهای نوروزی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن پنج رام قطار مسافری و پنج طرح خدمات مسافری در ایستگاه راه آهن تهران به بهره برداری رسید.

سالن خدمات مسافری ایستگاه راه آهن نیز که با هزینه ۴۰ میلیارد ریال احداث شده و تجهیز ایستگاه راه آهن تهران به سیستم های اطلاع رسانی با هزینه ۱۰ میلیارد ریال از جمله طرح هایی بود که در ایستگاه راه آهن تهران به بهره برداری رسید.

بازسازی و توسعه ایستگاه های مسافری ناحیه تهران با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و بازسازی و بهسازی سکوهای ایستگاه های راه آهن با هزینه ۲۰ میلیارد ریال و اجرای تراک خطوط ایستگاه تهران و توقفگاه با هزینه ای به میزان ۱۰۵ میلیارد ریال از دیگر طرح هایی بود که به بهره برداری رسید.