جامع خبر:مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۰ شرکت خارجی از بورس تهران بازدید کردند و تعداد کدهای معاملاتی صادر شده برای سرمایه‌گذاران خارجی افزایش بی‌سابقه‌ای پیدا کرده و به بیش از ۲۰۰ کد رسیده است. به گزارش جامع خبرحسن قالیباف اصل روز سه شنبه در نشستی خبری با خبرنگاران […]

جامع خبر:مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۰ شرکت خارجی از بورس تهران بازدید کردند و تعداد کدهای معاملاتی صادر شده برای سرمایه‌گذاران خارجی افزایش بی‌سابقه‌ای پیدا کرده و به بیش از ۲۰۰ کد رسیده است.

به گزارش جامع خبرحسن قالیباف اصل روز سه شنبه در نشستی خبری با خبرنگاران به عملکرد بازار سرمایه در سال ۱۳۹۴ اشاره کرد و گفت: ارزش بورس تهران نسبت به ابتدای سال با رشد ۲۰ درصدی مواجه شده و از ۲۸۱ هزار میلیارد تومان به ۳۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: ارزش اسمی بورس تهران نیز که در ابتدای سال ۴۹۰ هزار میلیارد تومان بود با رشد ۲۰ درصدی مواجه شده و به ۱۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیر عامل شرکت بورس به ارزش معاملات خرد و بلوک اشاره کرد و گفت: ارزش معاملات خرد و بلوک به ۳۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده و تاکنون ۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در بورس تهران صورت گرفته است.

قالیباف اصل با بیان این‌که در سال جاری ۳۳ هزار میلیارد تومان سود تقسیم شده است، افزود: در سال جاری شرکت‌ها ۷۱ درصد سود تقسیم کرده‌اند و بودجه اعلامی شرکت‌ها به بازار سرمایه ۴۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان این که نسبت قیمت به درآمد بازار در حال حاضر ۷.۵ مرتبه است به حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران خارجی در سال جاری فعالیت زیادی در بازار سرمایه داشتند به‌طوری که امسال ۲۵۰ بازدید به صورت انفرادی و جمعی از سوی سرمایه‌گذاران خارجی صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت بورس اضافه کرد: همچنین تعداد کدهای معاملاتی سرمایه‌گذاران خارجی افزایش بی‌سابقه‌ای پیدا کرده و در سال جاری به ۲۰۰ کد رسیده است. این در حالی است که تاکنون ۵۵۰ کد برای سرمایه‌گذاران خارجی صادر شده که از این میزان ۲۰۰ کد مربوط به سال جاری است.

قالیباف اصل عنوان کرد: همچنین یک ماه قبل از اجرا شدن برجام سرمایه‌گذاران خارجی میزان پنج میلیارد تومان در بازار سرمایه خرید و فروش کرده‌اند که این مبلغ یک ماه بعد از اجرای برجام به ۲۷ هزار میلیارد تومان رسید.

وی در خصوص پذیرش شرکت‌های جدید گفت: در سال جاری شرکت‌های سیمان خوزستان، پتروشیمی مبین و پتروشیمی فجر در بورس تهران عرضه شده‌اند و دو شرکت پتروشیمی جم و سبحان دارو نیز از فرابورس تهران منتقل شدند.

مدیر عامل شرکت بورس یادآور شد: این در حالی است که شرکت لیزینگ ملت در بورس تهران پذیرش و درج شده و از طرف بورس اقدامات لازم برای عرضه سهام این شرکت انجام شده است، ولی هنوز سهامدار عمده برای عرضه سهام این شرکت اعلام آمادگی نکرده است.