جامع خبر:در دیدار دایان دانشکی، رییس هیات مدیره پست بلغارستان با مهندس مهری، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، طرفین بر گسترش همکاری‌های پستی دو جانبه تاکید کردند. به گزارش جامع خبراز شرکت پست، دایان دانشکی رییس هیات مدیره پست بلغارستان که به همراه وسلین تودورو رییس شرکت Ciele از فعالین بخش […]

جامع خبر:در دیدار دایان دانشکی، رییس هیات مدیره پست بلغارستان با مهندس مهری، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، طرفین بر گسترش همکاری‌های پستی دو جانبه تاکید کردند.

به گزارش جامع خبراز شرکت پست، دایان دانشکی رییس هیات مدیره پست بلغارستان که به همراه وسلین تودورو رییس شرکت Ciele از فعالین بخش خصوصی در زمینه توزیع به ایران سفر کرده است، روز جاری با حسین مهری، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

مهندس مهری در این دیدار ضمن تشریح فعالیت ها و خدمات پست ایران عنوان کرد: نگاه شبکه پستی ایران بر توسعه خدمات الکترونیکی به ویژه سرویس تجارت الکترونیک متمرکز گردیده است.

رییس هیات مدیره با اشاره به جهت گیری پست های دنیا به سمت کالا و خدمات اظهار داشت: پست ایران نیز همسو با این جریان، توسعه پست لجستیک را با جدیت دنبال می نماید.

وی راه اندازی سرویس خوش را نیز در این راستا دانست و گفت: مشتریان می توانند با برقراری تماس با شماره تلفن ۱۹۳ از خدمات متنوع این سامانه نظیر پیک درون شهری hand to hand) )؛خرید الکترونیکی بلیط های قطار، اتوبوس و هواپیما؛سرویس پست تلفنی؛ قبول سفارش و توزیع غذا در مقصد بهره مند شوند.

مهندس مهری با اشاره به انجام اصلاحات اساسی ساختاری در پست ایران به منظور چابکسازی و تسریع امور بیان داشت:انجام اصلاحات فنی و به کارگیری فناوری اطلاعات در جهت کاهش هزینه ها و بهینه سازی فرایندها از مهم ترین برنامه های پست به شمار می رود.

وی از سرویس پست همراه به عنوان یکی دیگر از خدمات الکترونیکی شرکت پست نام برد و افزود: با ورود فناوری اطلاعات به بخش پست و گسترش روزافزون آن بخش قابل توجهی از خدمات پستی در راستای رفاه حال هموطنان به صورت الکترونیکی عرضه می‌شود.

مدیرعامل با اشاره به این که نیازهای مردم تغییر یافته و پست نیز باید با این تغییرات خود را منطبق نماید یادآور شد: پست به منظور بقا باید پیش از نیازهای مردم حرکت و خدمات مورد نیاز جامعه را پیش بینی و طراحی نماید.

وی با اشاره به اجرای طرح کلان ملیGNAF در ایران عنوان کرد: پست ایران با برخورداری از تجربه ۲۵ ساله در زمینه توسعه و ارتقای کد پستی پیشرفت های خوبی را حاصل نموده است.

مدیرعامل به روز رسانی مستمر بانک های اطلاعات کدپستی را از مهم ترین فعالیت های پست معرفی کرد و افزود: هر دو سال یک بار اطلاعات اماکن شهری و با توجه به تغییرات کمتر اطلاعات روستاها نسبت به شهرها هر چهارسال یک بار اطلاعات اماکن روستایی به روز رسانی می گردد.

مدیرعامل با بیان این که تاکنون اطلاعات مکانی ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار رکورد روستایی و شهری به روز رسانی گردیده خاطرنشان کرد: براساس این طرح به تمامی مکان های کشور یک طول و عرض جغرافیایی اختصاص داده خواهد شد و آدرس های کشور یگانه و استاندارد می گردد و تمامی سازمان ها و نهادها براساس اسناد بالادستی ملزم به تبعیت از این آدرس واحد می گردند.

مهندس مهری اهمیت تحقق این طرح را در آینده کشور و ساماندهی خدمات مبتنی بر مکان، افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها مهم خواند و گفت: این طرح به عنوان پایه بسیاری از خدمات به شمار می رود که به دنبال آن فناوری های مهم و ضروریGIS ، سرویس های مبتنی بر اطلاعات مکان محور و ISIC یا طبقه بندی مشاغل و کسب و کار در کشور پیاده سازی خواهد شد.

وی در ادامه آمادگی پست کشورمان را در زمینه استقرار و پیاده سازی نظام آدرس دهی مشترک ملی مکانی در کشور بلغارستان اعلام نمود.

مهندس مهری به حضور کامل پست در روستاها با همکاری بخش خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: ۱۰ هزار دفترICT روستایی و ۲۹۰۰ نمایندگی پستی روستاها را تحت پوشش دارند.

مدیرعامل پست ایران درخصوص ارایه سرویس کارت هوشمند ملی از سوی پست ایران بیان داشت: با توجه به الزام دولت و توافق صورت گرفته با سازمان ثبت اسناد کشور ،ثبت نام و پذیرش متقاضیان کارت ملی هوشمند توسط پست انجام می گردد و پس از صدور آن توزیع نیز برعهده پست می باشد.

رییس هیات مدیره ارایه خدمات نیابتی گوناگون دیگر نظیر توزیع دسته چک، سند منزل و خودرو، گواهینامه و غیره را از دیگر فعالیت های مهم پست کشورمان برشمرد و گفت: در ایران پست به عنوان رابط امین دولت و مردم ایفای نقش می نماید که تاثیر به سزایی در تامین امنیت شهروندان، کاهش ترددهای شهری و هزینه ها و ارتقای سلامت اداری داشته است.

دایان دانشکی، رییس هیات مدیره پست بلغارستان نیز ضمن استقبال از گسترش روابط بین پست دو کشور، اظهار امیدواری کرد: پست کشورش در آینده از تجارب و توانایی پست کشورمان استفاده نماید.

در پایان این دیدار طرفین توافق کردند تفاهم‌نامه‌ای را درخصوص همکاری های دو جانبه مورد نظر تنظیم تا در آینده بین دو کشور به امضا رسانند.

براساس این گزارش رییس هیات مدیره پست بلغارستان به اتفاق کرمی مدیر کل دفتر امور بین الملل و ولد بیگی مدیر منطقه ۱۵ پستی از واحد های اجرایی این منطقه بازدید کرد .
موزه ارتباطات نیز از سوی دایان دانشکی مورد بازدید قرار گرفت.