جامع خبر: رییس پلیس راهور تهران بزرگ از نصب ۳۷۰ دوربین ثبت تخلف خبر داد و گفت: طرح ترافیک و زوج و فرد از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین اجرا نمی شود. به گزارش پایگاه خبری جامع خبر ، سردار سیدتیمور حسینی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ امروز در نشست خبری با اشاره به عملکرد […]

جامع خبر: رییس پلیس راهور تهران بزرگ از نصب ۳۷۰ دوربین ثبت تخلف خبر داد و گفت: طرح ترافیک و زوج و فرد از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین اجرا نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری جامع خبر ، سردار سیدتیمور حسینی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ امروز در نشست خبری با اشاره به عملکرد سال ۹۴ گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برای ششمین سال متوالی موفق به کسب رتبه اول از حیث کاهش تلفات بر اساس آمار پزشکی قانونی شد.

وی با اشاره به آمار ۱۱ماهه پلیس راهور تهران بزرگ در سال جاری بیان کرد: ۹ درصد کاهش تلفات داشتیم یعنی ۵۶ نفر نسبت به سال قبل کمتر در تصادفات کشته شدند.
سردار حسینی با اشاره به نرخ تلفات در سال جاری نیز تصریح کرد: نیمی از تلفات مربوط به عابران پیاده است که این گروه با ۴۹ درصد کشته ها بالاترین نرخ تلفات را دارند، موتورسواران ۲۸ درصد جایگاه دوم، رانندگان با ۹ درصد تلفات جایگاه بعدی را به خود اختصاص دادند و ۸۳ درصد تلفات را آقایان و ۱۷ درصد را خانم ها تشکیل می دهند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه خاطرنشان کرد: ۳۹ درصد بالای ۵۰ سال، ۲۶ درصد ۳۰ تا ۵۰ سال، ۲۴ درصد ۲۰ تا ۳۰ سال و ۱۰ درصد سن کمتر از ۲۰ سال را دارند و نکته جالب توجه این است که بیشتر تلفات برخلاف باور عموم مربوط به سن بالای ۵۰ سال است که باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی گفت: قطعا یکی از تهدیدات در ایام نوروز سرعت غیرمجاز است و مهم‌ترین مأموریت ما مدیریت سرعت که از طریق ۳۷۰ دوربین ثبت تخلف سرعت غیرمجاز ثابت و دستی بحث کنترل سرعت را مدیریت خواهیم کرد.

وی گفت: بیش از ۵۰ تیم نامحسوس نیز در معابر بزرگراهی حضور خواهند داشت.
سردار حسینی در خصوص اعمال جرائم جدید راهنمایی و رانندگی گفت: در صورت ابلاغ نرخ جدید جرائم راهنمایی و رانندگی اعمال خواهد شد.
وی با اشاره به کاهش تصادفات پرداخت و گفت: کاهش تصادفات اتفاقی نیست و نتیجه تلاش همکاران ما در مجموعه راهور و همکاری شهروندان است.
وی افزود: در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، ۴۰۱ دوربین ثبت تخلف اضافه شد؛ همچنین برای بحث برخورد و ثبت تخلف وسایل نقلیه سنگین از خط سرعت بزرگراهی سامانه ثبت تخلفات اضافه شد.

وی با اشاره به برنامه های پلیس راهور تهران در پنجشنبه آخر سال تصریح کرد: ما بروشورهایی را تهیه کردیم که بر اساس محل سکونت، شهروندان می توانند از آن برای ورود به قطعات بهشت زهرا استفاده کنند و همچنین به شهروندان توصیه کردیم که از مسیرهای پیشنهادی شهر تهران استفاده کنند که بزرگراه امام علی یا شهید رجایی یا ورودی بهشت زهرا از جمله مسیرهای پیشنهادی است که شهروندان می توانند استفاده کنند.
تمهیدات لازم در این باره انجام شده و عوامل پلیس راهور پیش از اذان صبح در موقعیت‌های خود مستقر خواهند شد و نسبت به روان‌سازی ترافیک و هدایت خودروهای سواری اقدام خواهند کرد؛ اما توصیه پلیس این است که شهروندان حتما برای رسیدن به بهشت زهرا (س) از مترو و اتوبوس استفاده کنند؛ اما چنانچه با خودروی خود به این محل می‌روند توجه داشته باشند که بهترین مسیر برای ساکنان شرق تهران مسیر بزرگراه امام علی، بزرگراه رجایی، ساکنان شمال تهران از بزرگراه چمران، نواب و تندگویان و ساکنان مناطق غربی نیز از بزرگراه جوادنه،‌آزادگان و خلیج فارس است.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در محدوده بلوار علامه عسگری، بزرگراه صالح‌آباد، جاده قدیم بهشت زهرا نیز ممنوعیت تردد کامیون اعمال شده است. ضمن اینکه پلیس بروشورهایی را میان شهروندان توزیع کرده تا بتوانند بهترین مسیر برای رسیدن به بهشت زهرا را انتخاب کنند.
وی با اشاره به فعالیت گل‌فروشان در مسیرهای منتهی به بهشت زهرا نیز گفت: در این زمینه هماهنگی‌های لازم با عوامل سد معبر شهرداری انجام شده و با توجه به اینکه یکی از مشکلات ترافیکی فعالیت همین دست‌فروشان است ما این موضوع را به عوامل شهرداری منتقل کرده‌ایم و با آنان برخورد خواهد شد.

سردار حسینی از برخورد شدید پلیس با هنجارشکنان در چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: ما معمولا در این روز شاهد بی نظمی هایی در حوزه رانندگی در سطح معابر هستیم که باعث بی نظمی و سلب آرامش دیگران می شوند، به همین منظور پلیس با رانندگانی که از داخل وسیله نقلیه خود ترقه پرتاب کنند و یا موجب مزاحمت هایی مانند دودوکردن یا ایجاد آلودگی صوتی کنند برخورد شدید خواهد کرد.

وی ادامه داد: پلیس ما برابر قانون و تدبیر فرماندهی مشخصات خودروهایی که نیروی انتظامی در اختیار ما قرار می دهد، توقیف و تا پایان فروردین در اختیار ما خواهند بود.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه مدیریت سرعت و کنترل سرعت یکی از اقدامات مهم ما در ایام تعطیلات است، تصریح کرد: با توجه به اینکه به دلیل خلوتی خیابان ها در ایام نوروز سرعت غیرمجاز افزایش می یابد و یکی از تهدیدات جدی ما می باشد از همین رو ما با نصب ۳۷۰ دوربین ثبت تخلف، سرعت غیرمجاز را کنترل و برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما ۴۰۱ دوربین ثبت تخلف را نسبت به سال گذشته افزایش دادیم، افزود: ثبت تخلف تردد وسیله نقلیه از خط سرعت راهنمایی و رانندگی یکی از گله ها و اعتراضات مردم است که مورد توجه ما در سال جاری بود.

وی سامانه ثبت تخلف ساکن، سامان ثبت تخلف ورود خودروها به پایان تاکسیرانی، سامانه ثبت ورود محدوده زوج و فرد، سامانه ورود کامیون ها به تونل ها و سامانه ورود خط ویژه از جمله دوربین هایی بود که ما در سال ۹۴ نصب و راه اندازی کردیم.
وی در ادامه افزود: توسعه هوشمندسازی معابر برای پایش و ثبت تخلفات یکی از برنامه های ما در سال آینده است.
سردار حسینی با بیان اینکه مدتی است که پلاک های غیر تهران در سطح تهران افزایش یافته است، افزود: یکی از اقدامات ما در سال آینده ساماندهی پلاک های غیر تهران در شهر تهران است. مالک خودرو موظف است بعد از خرید خودرو نسبت به تعویض پلاک و همچنین اخذ پلاک محل جدید خود اقدام کند که این امر مورد بی توجهی تعدادی از رانندگان قرار گرفته است و می بایست در سال آینده ساماندهی شود.

سردار حسینی با بیان اینکه طرح ترافیک زوج و فرد از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین ۹۵ اجرایی نخواهد شد، افزود: اعتبار طرح ترافیک سال ۹۴ تا توزیع کامل طرح ترافیک ۹۵ پابرجا است یعنی تا پایان فروردین وضعیت استثنایی است و در روز ۱۳ فروردین نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.
وی افزود: ستاد ترخیص نیز تا ۲۸ اسفند فعال خواهند بود.