جامع خبر:علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت : پس از اجرائی شدن برجام و رفع تحریم ها، فضائی مناسب ، مطمئن و قابل اعتماد برای سرمایه گذاری وگسترش مراودات اقتصادی و مالی ایران با دنیا در مقیاس گسترده ای فراهم آمده است. به گزارش جامع خبراز بانک صنعت […]

جامع خبر:علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت : پس از اجرائی شدن برجام و رفع تحریم ها، فضائی مناسب ، مطمئن و قابل اعتماد برای سرمایه گذاری وگسترش مراودات اقتصادی و مالی ایران با دنیا در مقیاس گسترده ای فراهم آمده است.

به گزارش جامع خبراز بانک صنعت و معدن ، افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن که در همایش تجاری ایران و آلمان در فرانکفورت و در محل اتاق دو کشور در جمع مدیران ارشد بانکی ، مالی و نخبگان صنعتی و فعالان اقتصادی ایران و آلمان سخن می گفت ، با بیان این مطلب افزود : سیاست دولت ایران ارتقاء سطح سرمایه گذاری های مشترک با سرمایه گذاران جهانی است و در این راه به صورت جدی مصمم است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تاکید کرد: ایران برای هرگونه تعامل و همکاری اقتصادی دارای جایگاهی معتبر است و نظام بانکی کشورمان نیز چارچوبی قابل اتکا و مطمئن دارد.

وی با تأکید بر اینکه امروز تعامل و مراودات بین المللی ایران وارد فضای بسیار مثبتی شده است ، افزود : به طور قطع بانک صنعت ومعدن می تواند در فضای روشن امروز نقش خود را پررنگ تر ایفا کند.

افخمی با بیان این مطلب که ایران قصد دارد در زمینه صنایع زیربنایی سرمایه‏گذاری مشترکی را با کشورهای دارای توانمندی بالا انجام دهد، تصریح کرد : بانک صنعت و معدن گفتگوهای مفیدی با بانک‏های اروپایی را انجام و تعهدپذیری کشورمان در عرصه جهانی و برای ورود به عرصه تعاملات بین‏المللی بر همگان اثبات شده است. در واقع سوابق درخشان مالی بانک صنعت و معدن موجب می‌شود که بانک‌ها و موسسات مالی بین‎المللی بتوانند با اطمینان خاطر به تبادل مالی با این بانک مبادرت نمایند.

افخمی بانک صنعت و معدن را بانکی توسعه ای با ظرفیت علمی و عملی بالا دانست و تصریح کرد با نگاهی به عملکرد این بانک در تأمین پروژه های صنعتی می توان به جایگاه ویژه آن در عرصه صنعت و معدن ایران پی برد.

وی اظهارامیدواری کرد که در آینده بانک صنعت ومعدن با بانک های اروپایی به خصوص بانک های آلمانی برای تأمین مالی همکاری های گسترده ای را انجام دهد .

افخمی در ادامه از قصد این بانک برای گسترش شعب بانک ایران و اروپا -که اکنون تنها در هامبورگ قرار دارد- به برخی دیگر از کشورهای اروپایی خبر داد و گفت مطابق قوانین سرمایه گذاری در ایران هرنوع مشارکت با کشورهای خارجی باید منجر به حمایت از بخش خصوصی و ورود دانش و فن‏‎آوری به کشورمان شود.

وی با اشاره به این که طی دو سال گذشته روابط خوبی بین این بانک و شرکت‌های آلمانی ایجاد شده تصریح کرد: در شرایط پساتحریم فرصت‌های زیادی برای مشارکت مالی شرکت‌های اروپایی در ایران ایجاد شده است و زمینه های آن در حال اجرایی شدن است .

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به این که بانک‌ها و مؤسسات آلمانی می‌توانند مهارت، تجربه، منابع و فناوری را به کشورمان انتقال دهند گفت: ما در آینده اعتبارات خوبی را در تعاملات بین بانکی به کشور جذب خواهیم کرد.

وی گفت: بانک ایرانی-آلمانی ایران و اروپا (EIH) که در هامبورگ آلمان قرار دارد بازوی مناسبی برای شروع تعاملات بانک صنعت و معدن با بانک های اروپایی است .

افخمی سرمایه گذاری در بخش‌های پتروشیمی، نفت، گاز، راه‌آهن، صنایع با تکنولوژی بالا و استارت آپ‏ها را فرصت‌های مناسبی برشمردکه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری آلمانی می‌توانند برای سرمایه‌گذاری و همکاری اقتصادی با ایران روی آن متمرکز شوند.

گفتنی است افخمی سال گذشته نیز با حضور درجمع بیش از ٣٠٠ نفر از مدیران اقتصادی و رؤسای شرکت های اقتصادی و صنعتی آلمان و همچنین تعدادی از شرکت های ایرانی درآن کشور ضمن ارائه تصویر واقعی صنایع ایران به تشریح زمینه همکاری کشورمان با شرکت های آلمانی پرداخته بود.