جامع خبر:پلی کلینیک تخصصی سازمان تأمین اجتماعی در شهرستان بافق در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی با دستور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، توسط دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به بهره‌برداری رسید. به گزارش جامع خبراز سازمان تأمین اجتماعی، پلی کلینیک تأمین اجتماعی بافق […]

جامع خبر:پلی کلینیک تخصصی سازمان تأمین اجتماعی در شهرستان بافق در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی با دستور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، توسط دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش جامع خبراز سازمان تأمین اجتماعی، پلی کلینیک تأمین اجتماعی بافق در استان یزد که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرداد ماه سال ۹۳ کلنگ احداث آن را به زمین زده بود، ۶ ماه قبل از موعد به بهره‌برداری رسید و همزمان با سفر رئیس جمهور به استان یزد، در مراسمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و مسئولین محلی افتتاح شد.

دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح این مرکز درمانی گفت: روز ۲۳ مرداد سال ۹۳ کلنگ احداث این مرکز به زمین زده شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم. این فضای درمانی با تخصص‌های مختلف برای خدمت رسانی به جامعه کارگری ساخته شده است.

وی افزود: بعد از برجام و گشایشی که در فضای بین المللی بوجود آمده است، امروز با یکی از شرکت‌های کره‌ای تفاهم نامه‌ای برای ساخت بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی سرطان در یزد امضا می‌کنیم. همچنین مقدمات همکاری با یک شرکت اتریشی برای احداث ۲ مرکز درمانی بزرگ و مجهز در شیراز و تبریز فراهم شده است و امیدواریم ساخت این مراکز نیز بزودی آغاز شود.

دکتر ربیعی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید دولت کارگران و زحمت کشان است، اظهار داشت: رئیس جمهور نیز عضو یک خانواده روستایی است و با اقشار محروم جامعه زندگی کرده است. همه تلاش و کوشش دولت برای این است که از آلام و مشکلات خانواده‌های ضعیف و اقشار محروم جامعه بکاهیم و رضایتمندی این عزیزان بالاترین افتخار برای ما است.

دکتر نوربخش: خدمت رسانی به بیمه شدگان مناطق محروم مهمترین اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی است

دکتر سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم ضمن ادای احترام به ۲۴۰ شهید شهرستان بافق گفت: پروژه پلی کلینیک تأمین اجتماعی بافق در مدت ۱۸ ماه و ۶ ماه زودتر از موعد مقرر احداث شده است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های تمامی دست‌اندرکاران این پروژه گفت: علیرغم سرعت بالای اجرای این پروژه تمامی مسائل فنی نیز رعایت شده و با اقدامات انجام شده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد، این مرکز با حداکثر توان و ظرفیت خود در خدمت بیمه شدگان و بازنشستگان قرار خواهد داشت.

دکتر نوربخش خدمت رسانی به بیمه شدگان مناطق محروم کشور را از مهمترین اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: طی سال‌های اخیر شاهد افتتاح بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در زابل، بیرجند، ایلام و کرمان بودیم که همه این اقدامات در راستای ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی و اولویت دادن به مناطق محروم صورت گرفته است.

وی با اشاره به برنامه سازمان تأمین اجتماعی برای ساخت مرکز جامع فوق تخصصی سرطان یزد، گفت: این بیمارستان بزرگترین و مجهزترین مرکز فوق تخصصی و جراحی سرطان کشور خواهد بود که با همکاری یک شرکت معتبر بیمارستان سازی طی ۲ تا ۳ سال ساخته می‌شود.

دکتر محمدعلی همتی، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: با توجه به نقشه راه سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان شاهد انجام اقدامات زیربنایی و ماندگار هستیم.

وی با بیان اینکه استفاده از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در همه بخش‌های سازمان تأمین اجتماعی از جمله در بخش درمان مورد توجه قرار دارد، گفت: طی روزهای آینده شاهد تکمیل پروژه HIS در مراکز درمانی تأمین اجتماعی خواهیم بود و این سامانه در تمامی مراکز درمانی سازمان به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

دکتر همتی، تحول در مدیریت بیمارستان‌ها را از جمله دیگر برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: مدیریت نوین بیمارستانی و هیأت مدیره‌ای و خودگردان شدن مراکز از جمله برنامه‌هایی است که زمینه ساز ارتقاء خدمات و افزایش بهره‌وری در بیمارستان‌ها خواهد شد و این موضوع در بیمارستان‌های جدید الاحداث سازمان مورد توجه قرار دارد.

دکتر توحیدی‌فر، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد نیز در این مراسم با تشکر از پیگیری‌های دکتر نوربخش برای احداث به موقع این مرکز درمانی گفت: با توجه به کمبود پزشک در این منطقه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی متخصصین جراحی، زنان و اطفال در این پلی کلینیک مستقر خواهند شد و امیدواریم افتتاح این مرکز زمینه ساز ارائه خدمات درمانی مناسب به جامعه کارگری و ارتقاء رضایتمندی این عزیزان باشد.

وی اظهار داشت: این مرکز درمانی در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۸۵ متر مربع و زیربنای ۴ هزار متر مربع در ۴ طبقه احداث شده است. در این مرکز درمانی بخش‌هایی از قبیل اورژانس، بستری زنان و مردان، رادیوگرافی، سونوگرافی، اتاق عمل جراحی کوچک، آندوسکوپی، اوپتومتری و اتاق‌های معاینه در نظر گرفته شده است. همچنین در این مرکز متخصصین داخلی، قلب، جراحی عمومی و ارتوپدی، چشم پزشکی، اورولوژی و اعصاب به بیمه شدگان تأمین اجتماعی خدمت رسانی می‌کنند.