جامع خبر: یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل والنهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال همکاران گرامی حلول سال نو، آغاز بهار و فرارسیدن نوروز باستانی را به همه شما عزیزان در خانواده بزرگ صنعت نفت تبریک و تهنیت عرض می کنم. سال ۱۳۹۵ را در حالی آغاز می¬کنیم […]

جامع خبر: یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل والنهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال
همکاران گرامی
حلول سال نو، آغاز بهار و فرارسیدن نوروز باستانی را به همه شما عزیزان در خانواده بزرگ صنعت نفت تبریک و تهنیت عرض می کنم.
سال ۱۳۹۵ را در حالی آغاز می¬کنیم که به فضل الهی ، سالی را که مقام معظم رهبری آن را سال دولت و ملت ، همدلی و همزبانی نامگذاری کرده بودند ، با توفیقات فراوان پشت سر می گذاریم.
در این سال با همت و تلاش دولت وتوانمندی و کاردانی مدیران سیاسی شایسته این مرز و بوم ، برجام به سرانجام رسید و با لغو تحریم های ستمگرانه، گشایش فضایی جدید در روابط و همکاری های داخلی و بین المللی کشورمحقق شد. همچنین حضور و مشارکت گسترده مردم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آستانه سال جدید شکوه اقتدار ملی را دو چندان کرد.
کارکنان صنعت نفت نیز همچنان که در تمام مقاطع و مراحل حساس و سرنوشت ساز کشور حضور فعال و مؤثر داشته اند، در سال گذشته نیز وظایف و مسئولیت های خطیر خود را در تحقق اهداف و برنامه های توسعه ای صنعت نفت که بر محور اصول اقتصاد مقاومتی و برنامه های توسعه ، تدوین شده ، با جدیت دنبال کردند و به حق که جلوه دیگری از خودباوری و توانمندی را به منصه ظهور رساندند. از جمله تکمیل و افتتاح مگا پروژه توسعه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی ، تلاش برای بازیابی موقعیت و جایگاه صنعت نفت کشور در عرصه ها و مجامع بین المللی، بازگرداندن سهم از دست رفته ایران از بازار نفت و افزایش تولید و صادرات نفت خام و میعانات گازی ، تلاش برای جذب فناوری در بخش های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، تلاش برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای اجرای طرح های بزرگ، بهره¬برداری از هزاران پروژه گازرسانی ، آغاز عملیات گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، عقد قرارداد برای صادرات گاز به عراق، توسعه گازرسانی به نیروگاه¬ها، اقدامات گسترده در جهت حفظ محیط زیست، برگزاری موفقیت آمیز نشست مجمع کشورهای صادر کننده گاز GECF ، توسعه فعالیت ها در مناطق مرزی و حوزه های مشترک نفت و گاز به ویژه در غرب کارون و پارس جنوبی، تصویب و معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی، شتاب بخشیدن به توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس، برنامه¬ریزی برای توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی صنعت نفت، انجام مذاکرات و تفاهم با شرکت های معتبر بین المللی و برنامه های حمایتی و مشارکتی دیگری که مستقیماً رفاه، سلامتی و امنیت مردم را به همراه دارد، از فعالیت های چشمگیر کارکنان صنعت نفت در طول سال گذشته است.
بدون شک آثار و برکات این حجم عظیم فعالیت ها نصیب مردم نجیب و شرافتمند کشورمان خواهد شد و ایشان از مزایای توسعه فضای کسب و کار، ایجاد اشتغال، افزایش نرخ رشد اقتصادی، کاهش تورم و مواهب بسیار دیگر برخوردار خواهند شد.
در سالی که پیش رو داریم ، انشاءالله با رفع مشکل کمبود منابع مالی، بایستی توسعه شتابان طرح¬های صنعت نفت در میادین مشترک نفت و گاز و جبران عقب افتادگی¬ها را دنبال کرده و فازهای مختلفی از میدان مشترک پارس جنوبی و میدان¬های مشترک غرب کارون به تولید رسیده و افتتاح شوند و تولید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز شود . همچنین باید عقد قراردادهای توسعه میدان¬های مشترک و ازدیاد برداشت از میدان¬های اصلی تولید نفت کشور در چارچوب مدل جدید قراردادهای نفتی دنبال شود . بر همین اساس با توکل به خداوند متعال ، سال آینده برای صنعت نفت کشور با تلاش¬های شما کارکنان این صنعت، سالی مملو از فعالیت¬های امیدبخش و توسعه برای این بخش¬ها و کشور عزیزمان خواهد بود .
در پایان فرصت را غنیمت شمرده ضمن گرامی داشت ۲۹ اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران و تجلی اراده ملی در خلع ید از تسلط بیگانگان بر منابع کشور ، از تک تک همکاران گرانقدر و خانواده های معزز آنان که پیوسته نقشی بسیار مهم در تحول و اعتلای این صنعت عظیم داشته اند، تشکر و قدردانی کرده، سالی پربار وسرشار از موفقیت و نیک¬روزی را برای همه عزیزان از درگاه خالق منان مسئلت می¬نمایم.
بیژن زنگنه
وزیر نفت