جامع خبر:معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی، در تشریح مهمترین برنامه‌های این معاونت در سال جاری گفت: ۱۳ برنامه عملیاتی توسط این سازمان در بخش بیمه ای با هدف بهینه‌سازی ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اجرایی می شود. به گزارش جامع خبراز سازمان تامین اجتماعی، محمد حسن زدا نخستین برنامه این معاونت در سال […]

جامع خبر:معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی، در تشریح مهمترین برنامه‌های این معاونت در سال جاری گفت: ۱۳ برنامه عملیاتی توسط این سازمان در بخش بیمه ای با هدف بهینه‌سازی ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اجرایی می شود.

به گزارش جامع خبراز سازمان تامین اجتماعی، محمد حسن زدا نخستین برنامه این معاونت در سال جدید را محاسبه، کنترل و پرداخت متمرکز مستمری‌ها توسط ستاد مرکزی سازمان بیان کرد و افزود: هدف از اجرای این برنامه، بهبود مدیریت نقدینگی به دلیل نبود توزیع نقدینگی در سطح کشور و جلوگیری از انواع همپوشانی‌های غیرقانونی در پرداخت‌ها است.
زدا بازنگری و اصلاح نحوه محاسبه مستمری‌ها برای پایداری مالی و تقویت عدالت در بهره‌مندی از مزایا را به عنوان دومین برنامه مهم واحد فنی و درآمد تامین اجتماعی برشمرد و گفت: با توجه به گذشت بیش از ۵۰ سال از تدوین قانون تأمین‌اجتماعی و لزوم بازنگری در مفاد آن، بحث بررسی و بازنگری فرمول محاسبه مستمری در دستور کار قرار دارد.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، سومین برنامه این معاونت را تجمیع، تنقیح و تلخیص ضوابط، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اداری بیان کرد و افزود: چهارمین برنامه، تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای است.
زدا با اشاره به نام‌نویسی متمرکز مخاطبان به طور غیرحضوری به عنوان پنجمین برنامه این معاونت در سال جدید اظهار داشت: در نظر است فرآیند نام‌نویسی متمرکز به طور غیرحضوری و در بستر اینترنت فراهم شود و مخاطب با ورود به درگاه این سایت، ضمن درج اطلاعات هویتی، بیمه‌ای و آپلود تصاویر مورد نظر، درخواست نام‌نویسی خود را ارسال و کد رهگیری دریافت کنند.
وی تصریح کرد: ششمین برنامه، طرح ایجاد و پیاده‌سازی سرویس متمرکز اعلام سابقه بیمه‌شدگان است.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، هفتمین برنامه این معاونت را طرح بازرسی هوشمند کارگاهی بیان کرد و گفت: این طرح به منظور شناسایی و گسترش پوشش کارگاهی و احقاق حقوق بیمه شدگان و کارفرمایان سازمان در دستور کار این معاونت قرار گرفته است. زدا طرح وصول مطالبات معوق را هشتمین برنامه بیان کرد و افزود: اجرای این طرح به منظور بهنگام کردن وصول مطالبات قطعی از کارفرمایان بدهکار و در راستای ارتقای ارائه تعهدات کوتاه‌مدت و بلند مدت به مخاطبان سازمان اجرایی می‌شود.
وی نهمین برنامه را طرح مکانیزه و هوشمندسازی تمامی فرآیندهای بازرسی قانونی مطرح کرد و اظهار داشت: این طرح به منظور توسعه منابع بالقوه سازمان و کنترل گریز از پرداخت حق بیمه توسط کارفرمایان و ایجاد بستر لازم برای اجرای کامل مواد ۲۸، ۳۸، ۴۱ و ۴۷ قانون تأمین‌اجتماعی به مرحله اجرا خواهد رسید.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، توسعه کمی و کیفی کارگزاری‌های رسمی (حقوقی) را دهمین برنامه بیان کرد و گفت: یازدهمین برنامه این معاونت در سال جدید راه‌اندازی و ایجاد کارگزاری‌های حقیقی خاص بازرسی از دفاتر قانونی است.
وی دوازدهمین برنامه این معاونت را پیاده سازی سیستم‌های متمرکز بیمه‌ای برشمرد و گفت: در این خصوص در نظر است تمامی سیستم‌های بیمه‌ای (سبا) و نیز ارائه سرویس‌های مرتبط با محاسبات بیمه‌ای با ایجاد سامانه‌ای با عنوان «سامانه سیستم‌های متمرکز بیمه‌ای» عملیاتی شود.
معاون فنی و درآمد سازمان، ایجاد، توسعه و بهبود فرآیندهای ارائه خدمات غیرحضوری را به عنوان سیزدهمین برنامه در سال ۹۵ مطرح کرد و گفت: در این زمینه سرویس‌‌های مهم بخش بیمه‌ای سازمان به صورت غیرحضوری به مخاطبان سازمان ارائه می‌شود.
زدا گفت: یکی از مهمترین این خدمات، فرآیند مکانیزه و غیرحضوری کردن اعتراض کارفرمایان، تقسیط بدهی، نمایش ریز محاسبات و بدهی‌ها، صدور بیلان و مفاصا حساب مواد ۳۷ و ۳۸ قانون تأمین‌اجتماعی است.