جامع خبر:مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه بانک ها به دنبال اجرای عملی این سیاست ها در حوزه مربوط به خود به خصوص در حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط و دانش پایه هستند افزود: بانک پارسیان برنامه ویژه ای با همکاری اتاق بازرگانی ایران درباره بنگاه های کوچک و متوسط در دستور کار […]

جامع خبر:مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه بانک ها به دنبال اجرای عملی این سیاست ها در حوزه مربوط به خود به خصوص در حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط و دانش پایه هستند افزود: بانک پارسیان برنامه ویژه ای با همکاری اتاق بازرگانی ایران درباره بنگاه های کوچک و متوسط در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش جامع خبرپرویزیان خاطرنشان کرد: به دنبال ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب به ویژه تاکید ایشان در تیر ماه ۹۳ مبنی بر اینکه بانک ها نقش مثبتی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشند و خود را با برنامه های دولت تطبیق دهند بانک ها به خصوص اعضای کانون بانک های خصوصی کشور برای اجرای این رهنمود ها جلسات متعددی را برگزار کردند.

مدیرعامل بانک پارسیان افزود: در سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب بندهای ۹ و ۱۹ به طور مشخص به نقش و حوزه عمل بانک ها در اجرای این سیاست ها اختصاص دارد.

رئیس کانون بانک ها و موسسات خصوصیگفت : بانک های خصوصی براین باورند که سازوکار تامین مالی کسب و کارهای کوچک با راههای موجود به صورت کامل قابل انجام نیست و باید نهادهای مالی مرتبط شکل بگیرد.

رئیس کانون بانک ها و موسسات خصوصی کشور با تاکید بر اینکه این سازوکارها باید خصوصی و نه دولتی باشد افزود : دولت با توجه به اینکه سرمایه گذاری در این زمینه خطرپذیر است باید نقش حمایتی و نه اجرایی ایفا کند.

وی افزود:در همین راستا قرار است هر بانکی به اندازه منابعی که در اختیار دارد این جهت گیری را در سیاست های اعتباری خود ملحوظ کند .

وی افزود: تاکنون جلسات مشترکی در این زمینه با بانک های دولتی برگزار شد که در آخرین جلسه آن در اسفند ۹۴ و با حضور مقامات عالی بانک مرکزی مدل اجرایی اقتصاد مقاومتی مربوط به بانک ها رونمایی شد.