جامع خبر:عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران زمان برگزاری ششمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات را بیست و هفتم اردیبهشت ماه اعلام کرد. به گزارش جامع خبرخسرو سلجوقی ر افزود: ششمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات یادواره شهید دکتر قندی امسال با تمرکز بر روی سه محور اصلی توسعه کسب‌ و کارهای نوآورانه، صادرات […]

جامع خبر:عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران زمان برگزاری ششمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات را بیست و هفتم اردیبهشت ماه اعلام کرد.

به گزارش جامع خبرخسرو سلجوقی ر افزود: ششمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات یادواره شهید دکتر قندی امسال با تمرکز بر روی سه محور اصلی توسعه کسب‌ و کارهای نوآورانه، صادرات محصول های دانش ‌بنیان و پژوهش‌های منتهی به فناوری در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی گفت: جشنواره در بین شرکت های داخلی برگزار می شود و هیچ شرکت خارجی در این دوره از جشنواره حضور ندارد.

کشف و پرورش استعدادها در زمینه های علمی و صنعتی، حمایت و پشتیبانی از مخترعان، مبتکران و محققان داخلی، استفاده از استعدادهای بالقوه کشور و انتقال تجربه های علمی و فنی سایر کشورها به داخل کشور از جمله اهداف مهم برگزاری ششمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

سلجوقی در ادامه از برگزاری مسابقه ای بین متقاضیان ارائه دهنده خدمت برای جویشگر بومی خبر داد و هدف آن را شناسایی شرکت های توانمند با ایجاد رقابت در ارائه خدمت عنوان کرد.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه شرکت های زیادی متقاضی حضور در بخش جویشگر هستند، گفت: ایجاد رقابت در بین متقاضیان کمک خواهد کرد خدمات کیفی تر بتواند جای خود را باز کند.

وی ضمن اشاره به جویشگر گوگل و خدماتی که ارائه می دهد، یادآور شد: اکنون تعداد خدمات این جویشگر به ۷۰ مورد رسیده که به مرور زمان و با ایجاد رقابت در شرکت های کوچکتر محقق شده است.

سلجوقی گفت: سیاست ما نیز دریافت خدمات مورد نیاز جویشگر بومی از ارائه دهندگان مختلف است. اکنون ۳۰ خدمت طراحی شده است تا به متقاضیان واگذار شود .

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: شرکت ها، افراد و دانشگاه های زیادی اعلام آمادگی کرده اند که با توجه به کثرت مراجعه کنندگان اقدام به راه اندازی وبگاهی به نام «دیدرس» شده است که ضمن ارائه سرفصل پروژه ها در آن مسابقه ای با دو مرحله انتخاب شرکت ها و پرداخت هزینه برای ساخت نمونه نخست و سپس انتخاب مجدد نمونه برتر نیز طراحی شده است .

وی با بیان اینکه اکنون تعدادی از متقاضی ها شناسایی شده اند افزود: بزودی هزینه ساخت نمونه به آنان پرداخت خواهد شد و پس از ساخت نمونه، مجدد مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
سلجوقی خاطرنشان کرد،: هرکدام که موفق به طراحی و ساخت نمونه کیفی تر شوند از خدمات آنها در جویشگر بومی استفاده خواهد شد.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات در ادامه به وضعیت جویشگر های بومی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: اکنون مراجعه به جویشگرهای بومی آماری بین ۲۰۰هزار تا یک میلیون نفر دارد که در نوسان است.

پیش از این دبیر شورای راهبری جویشگر بومی وزارت ارتباطات از نهایی شدن ۱۵ طرح مرتبط با طرح جویشگر بومی خبر داده و گفته بود: حمایت از ایجاد ۳ جویشگر متنی، مورد موافقت قرار گرفته است.