جامع خبر:عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به بالابودن میزان اسید چرب اشباع در روغن پالم، مصرف این روغن موجب افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. به گزارش جامع خبرجابر سلیمانی افزود: روغن پالم روغن نباتی است که از درخت خل و به طور عمده در آسیای جنوب […]

جامع خبر:عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به بالابودن میزان اسید چرب اشباع در روغن پالم، مصرف این روغن موجب افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

به گزارش جامع خبرجابر سلیمانی افزود: روغن پالم روغن نباتی است که از درخت خل و به طور عمده در آسیای جنوب شرقی و بالاخص مالزی به دست می آید و روغنی است که در صنایع غذایی کاربرد زیادی دارد و به دلیل قابلیت حرارتی مطلوب در سرخ کردن هم به وفور استفاده می شود.

وی روغن پالم را غنی از اسید چرب پالمیتیک دانست و اظهار کرد: میزان اسیدهای چرب پالمیتیک، مریستیک و لوریک در روغن‌های جامد باید کمتر از ۲۰ درصد باشد.

سلیمانی ادامه داد: ضرورتی ندارد برای پرچرب کردن محصولات لبنی از روغن‌های اضافی بهره گرفت، تولید این محصولات به روش طبیعی و سنتی مقداری چربی به همراه دارد.

وی از شباهت روغن پالم با چربی شیر گفت و افزود: روغن پالم از نظر اسیدچرب اشباع مشابه چربی شیر بوده ولی حالت ترانس ندارد.

کارشناس صنایع غذایی و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: همانند سایر روغن‌ها استفاده از پالک برای سلامتی انسان می تواند مضر باشد، چرا که متخصصان تغذیه توصیه به کاهش مصرف روغن‌ها و چربی‌ها دارند.

سلیمانی تاکید کرد: اما هیاهویی که در ارتباط با استفاده از این روغن در لبنیات ایجاد شده است به دلیل تقلب در تولید لبنیات است، چرا که استفاده از هر چیز به جز ماده غذایی اصلی تقلب بوده و باید برای تولید لبنیات از چربی شیر استفاده شود نه روغن های دیگر