جامع خبر:مدیر بین الملل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت، پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) ، روابط کارگزاری و بانکی با بانک های جدید اروپا در ایتالیا و اتریش برقرار شده است. به گزارش جامع خبرحسین یعقوبی در حاشیه بازدید خبرنگاران از پیام رسان سوئیفت در بانک مرکزی افزود: براساس دستورالعمل، بانک […]

جامع خبر:مدیر بین الملل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت، پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) ، روابط کارگزاری و بانکی با بانک های جدید اروپا در ایتالیا و اتریش برقرار شده است.

به گزارش جامع خبرحسین یعقوبی در حاشیه بازدید خبرنگاران از پیام رسان سوئیفت در بانک مرکزی افزود: براساس دستورالعمل، بانک ها اجازه ندارند با بانک های کوچک خارجی ارتباط برقرار کنند و برقراری روابط با بانک های بزرگ خارجی در دستور کار است.

وی اعلام کرد: تحریم های دلاری ارتباطی به موضوع هسته ای ندارد و ما قبل از این موضوع تحریم دلاری شده بودیم.

**سوئیفت نسخه یک و دو ندارد/ استفاده همه بانک های ایرانی از آخرین نسخه سوئیفت

محمود زیبایی رئیس گروه توسعه و امنیت اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی گفت: سوئیفت نسخه (ورژن) یک و دو ندارد و تنها نسخه آن «هفت» است و همه بانک های ایران هم اکنون از آخرین نسخه سوئیفت استفاده می کنند.

وی این مطلب را در پاسخ به پرسشی که گفته می شود یکی از مشکلات استفاده از سوئیفت، قدیمی بودن ورژن (نسخه) آن در بانک های ایرانی است، عنوان کرد.