جامع خبر:نگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به پست بانک‌ایران انجام کار صرفاً بانکی نیست، بلکه دو هدف بانک تخصصی برای ICT و رونق کسب و کار در روستاها و مناطق محروم را دنبال می کنیم. به گزارش جامع خبردکتر واعظی در همایش فرآیند قانونگذاری، الزامات و راهکارها ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این […]

جامع خبر:نگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به پست بانک‌ایران انجام کار صرفاً بانکی نیست، بلکه دو هدف بانک تخصصی برای ICT و رونق کسب و کار در روستاها و مناطق محروم را دنبال می کنیم.

به گزارش جامع خبردکتر واعظی در همایش فرآیند قانونگذاری، الزامات و راهکارها ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این وزارتخانه و بیان مطلب فوق گفت: قطعا این حوزه به عنوان پیشران و زیرساخت توسعه کشور محسوب می شود و با توجه به این حوزه می‌توان در جهت توانمند کردن بخش های مختلف کشور و بالا بردن بهره وری تلاش کرد.

وی تصریح کرد: توسعه این زیرساخت ها موجب شفاف شدن اقدامات و جلوگیری از تبعیض، فساد و جعل می شود و از طرف دیگر توسعه این بخش ها موجب تسهیل امور و ارائه خدمات به مردم شود.

واعظی گفت: در زمینه پست در دو سال اخیر به دنبال متحول کردن این بخش پست هوشمند را طراحی و راه اندازی کردیم تا خدمات بیشتری به مردم داده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر لزوم توجه به روستاها و مناطق محروم برای جلوگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ، ادامه داد: با اقدامات انجام شده همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای خطوط تلفن شده و تلاش کرده ایم که از سال گذشته اینترنت را به روستاها برده و در این رابطه تا کنون حدود ۱۸ هزار روستا به اینترنت متصل شده و امسال نیز حدود ۱۲ هزار روستا در دستور کار است.

وی از تلاش این وزارتخانه بر استفاده از پژوهش های بومی و اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

دکتر واعظی مهمترین وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه فضای مجازی را توسعه امکانات و تهیه زیرساخت ها دانست و گفت: طبیعی است بخش های دیگر باید به مسائل فرهنگی و محتوایی آن توجه کنند.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد مسائل فرهنگی و تربیتی در فضای مجازی در هفته گذشته، گفت: فضای مجازی هم فرصت است هم تهدید و دنبال این هستیم که همزمان با استفاده از فرصت های فضای مجازی برنامه دقیقی برای کم کردن تهدیدات داشته باشیم.

دکتر واعظی گفت: در این خصوص دو برنامه داریم که یکی افزایش امنیت شبکه و دیگری صیانت روابط اجتماعی است که اعتبار مناسبی را از بودجه وزارتخانه اختصاص داده ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی منطقه کشورها از جمهوری اسلامی انتظار دارند که نقش سازنده و تعیین کننده ای دررابطه با مسائل مختلف منطقه ای بازی کند. البته به برکت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب، همبستگی مردم و ثبات و آرامش در کشور، جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور الگو شناخته شده است.

واعظی در پایان ابراز امیدواری کرد که مجلس دهم مجلسی باشد که در راستای منویات رهبری و با حفظ ماموریت های ذاتی و همراهی با قوای دیگر فعالیت کند.