جامع خبر:حسین عسکری معاون نظارت و وصول مطالبات بانک صنعت و معدن از طرح های شرکت پتروشیمی استان لرستان، شرکت صنعتی فورج سازان لرستان یخچال سازی لرستان و شرکت آسا سنگ در آن استان بازدید کرد. به گزارش جامع خبراز بانک صنعت و معدن در این بازدیدها که همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری […]

جامع خبر:حسین عسکری معاون نظارت و وصول مطالبات بانک صنعت و معدن از طرح های شرکت پتروشیمی استان لرستان، شرکت صنعتی فورج سازان لرستان یخچال سازی لرستان و شرکت آسا سنگ در آن استان بازدید کرد.
به گزارش جامع خبراز بانک صنعت و معدن در این بازدیدها که همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به لرستان برای حضور در مراسم افتتاح پتروشیمی لرستان صورت گرفت عسکری از نزدیک ، روند پیشرفت طرح ها و چالش های موجود در این مسیر را مورد بررسی قرار داد.
شرکت پتروشیمی لرستان دارای سه بخش اصلی شامل بخش یوتیلیتی است که بخار، هوا، نیتروژن و اکسیژن را تامین می‌کند و این مجتمع پتروشیمی سالانه توان تولید ۳۰۰ هزار تن پلی‌اتیلن و ۳۰ هزار تن بوتن یک را دارد.
این مجتمع پتروشیمی که با سرمایه‌گذاری ۲۳۳ میلیون یورویی از محل تسهیلات بانک صنعت و معدن تکمیل شده است، برای ۶۰۰ نفر اشتغال فراهم می کند.
موضوع فعالیت شرکت صنعتی فورج سازان لرستان ، انواع فلزات سرد و گرم است که در صنایع مختلف مثل خودرو، لوازم خانگی، صنایع غذایی،نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارند. میزان سرمایه گذاری ثابت طرح در حدود مبلغ۵۰۲ میلیارد ریال است که مبلغ ۳۵۱ میلیارد ریال آن توسط بانک صنعت و معدن تامین اعتبار شده است.
موضوع فعالیت شرکت آسا سنگ ، تولید انواع سنگ تایل و اسلب مارابل بوده و این شرکت تاکنون از مبلغ ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت ریالی و حدود۴ میلیون یورو تسهیلات سرمایه ثابت ارزی بانک استفاده کرده است .
حسین عسکری در ادامه بازدید های خود از طرح های استان لرستان از یخچال سازی لرستان نیز بازدید کرد.