جامع خبر:در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، شرکت زیمنس محصولات و راهکارهای حوزه حمل‌و‌نقل ریلی خود را معرفی کرد. در این نمایشگاه که صبح یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد، زیمنس ایده قطار سریع‌السیر برقی خود را به‌عنوان زیرساخت ریلی مدرن و پایدار برای […]

جامع خبر:در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، شرکت زیمنس محصولات و راهکارهای حوزه حمل‌و‌نقل ریلی خود را معرفی کرد. در این نمایشگاه که صبح یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد، زیمنس ایده قطار سریع‌السیر برقی خود را به‌عنوان زیرساخت ریلی مدرن و پایدار برای بازار ایران به‌نمایش گذاشت.
دکتر محسن نایب‌زاده مدیرعامل زیمنس در ایران با اشاره به نیاز روزافزون شبکه حمل‌و‌نقل ایران، به شبکه ریلی مدرن و سریع در حوزه‌های درون شهری، بین شهری و باربری توضیح داد: «ایده لوکوموتیو زیمنس، در راستای پاسخگویی به نیازهای روزافزون نقل و انتقال مسافران، حمل بار و با توجه به شرایط آب و هوایی ایران طراحی شده است. ما خود را به ایجاد تغییرات مثبت و اثرگذار در کشور متعهد می‌دانیم و از توسعه اقتصادی پایدار کشور پشتیبانی می‌کنیم. در این راستا، بهره‌گیری از فناوری‌های نوآورانه، دانش بومی و ابتکار عمل در پی‌ریزی زیرساخت ریلی مدرن، پرسرعت، کارآمد و امن در ایران، در دستور کار خود قرار داده‌ایم.»
ایده لوکوموتیو قدرتمند زیمنس که بر اساس قطار موفق و اثبات‌شده وکترون Vectron در اروپا طراحی شده، حداکثر سرعتی برابر با ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد و گزینه بسیار مناسبی برای کاهش تعداد سفرهای بین شهری در ایران به شمار می‌رود. همچنین قابلیت آن را دارد که به عنوان قطارهای باربری مورداستفاده قرار گیرد.
گفتنی است مجموعه‌‏ای از نوآوری‌های زیمنس در حوزه را‌ه‌آهن و حمل‌ونقل ریلی، در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، به نمایش گذاشته شده است که به نیازهای مختلف شبکه ریلی آینده کشور مانند صنایع‏ زیرساختی، ناوگان ریلی، خدمات، برقی کردن خطوط ریلی و اتوماسیون (کنترل و هدایت خودکار) پاسخ می‌دهد. بخش مشاوره حمل‌ونقل زیمنس نیز با هدف ارائه خدمات و راهکارهای حوزه حمل‌ونقل در این نمایشگاه حضور دارد./