جامع خبر:مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس گفت: هم اکنون تولید میعانات گازی درمیدان گازی پارس جنوبی از مرز ۵۰۰ هزار بشکه در روز گذشته است. به گزارش جامع خبرعلی اکبر شعبانپور امروز ( پنجشنبه، ١۶ اردیبهشت ماه) در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: […]

جامع خبر:مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس گفت: هم اکنون تولید میعانات گازی درمیدان گازی پارس جنوبی از مرز ۵۰۰ هزار بشکه در روز گذشته است.

به گزارش جامع خبرعلی اکبر شعبانپور امروز ( پنجشنبه، ١۶ اردیبهشت ماه) در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: هم اکنون بیش از ۵٠ درصد گاز تولیدی کشور از پارس جنوبی تامین می شود.

وی با اشاره به سیاستهای اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت، افزود: باتوجه به مشترک بودن میدان گازی پارس جنوبی می توان گفت که توسعه فازهای این میدان همسو با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

شعبانپور با بیان این که بخش مهمی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی به ساخت داخل و بومی سازی فناوریها اشاره می کند، تصریح کرد: عمده توسعه کشور در حال حاضر بویژه در زمان تحریم در پارس جنوبی اتفاق افتاد، به نحوی که با حمایتهایی که از سوی وزارت نفت در این ارتباط شکل گرفت و با ارزیابی فنی شرکتها از سوی شرکت نفت وگاز پارس شاهد رشد شرکتهای داخلی در بخش فراساحل بودیم.

وی سهم بخش داخل را در فاز ١٢ پارس جنوبی بیش از ۶٨ درصد اعلام کرد و گفت : در فازهای ١۵ و ١۶ نیز شاهدیم که سهم بخش داخل بیش از ۵٠ درصد بوده است.