جامع خبر:کمک به بخش حقیقی اقتصاد توسعه صادرات و اشتغال زایی مدیر عامل بانک ملی ایران اعلام کرد : تقویت بخش حقیقی اقتصاد و در نتیجه رشد تولید ملی ، توسعه صادرات و اشتغال زایی در سایه حمایت از صنایع کوچک و کاربر ، سه اولویت تسهیلات دهی بانک ملی ایران برای تحقق اقتصاد مقاومتی […]

جامع خبر:کمک به بخش حقیقی اقتصاد توسعه صادرات و اشتغال زایی
مدیر عامل بانک ملی ایران اعلام کرد : تقویت بخش حقیقی اقتصاد و در نتیجه رشد تولید ملی ، توسعه صادرات و اشتغال زایی در سایه حمایت از صنایع کوچک و کاربر ، سه اولویت تسهیلات دهی بانک ملی ایران برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ است.

به گزارش جامع خبراز بانک ملی ایران ، دکتر عبدالناصر همتی در همایش بررسی عملکرد سال ۹۴ و تبیین اهداف سال ۹۵ این بانک که با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران در بابلسر برگزار شد ، با اشاره به نام گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل ابراز داشت : مرکزیت اقتصاد مقاومتی ، تقویت بخش حقیقی اقتصاد در حوزه های مختلف نظیر صنعت ، کشاورزی ، مسکن و … است که بانک ملی ایران به طور جدی وارد عمل شده و بخش تولید را به شکل جدی مورد حمایت قرار خواهد داد.

وی اجرای برجام را مورد اشاره قرار داد و با تبیین برخی از دستاوردهای آن در حوزه بانکی گفت : فعالیت های ارزی بانک ملی ایران تا نیمه اول امسال توسعه و رشد محسوسی خواهد داشت و تمامی واحدهای ارزی بانک باید برای جذب مشتریان و استفاده از شرایط جدید به صورت فعال و مسئولانه، برنامه ریزی و تلاش کنند .

دکتر همتی با تقدیر از فعالیت ها و اقدامات موثر انجام شده توسط مدیران و کارکنان بانک ملی ایران درسال ۹۴ اظهار داشت : سال ۹۴ با توجه به خشکسالی مالی دراقتصاد کشور ، سالی سخت برای بانک ملی ایران بود ولی با این وجود اقدامات خوب و موثری در این بانک انجام شده که جای قدردانی و تشکر دارد و قطعاً با توجه به گشایش های ایجادشده در حوزه بین الملل ، سال ۹۵ سال خوبی برای بانک ملی ایران خواهد بود.

وی با اشاره به حجم عظیم انتظارات و گستردگی بسیار بزرگ بانک ملی ایران گفت : کمتر سازمانی در کشور وجود دارد که حجم مسائل و انتظارات از آن به گستردگی بانک ملی ایران باشد ولی با این حال کارهای بسیار مثبتی درسال۹۴ نظیر رشد ۲۴ درصدی منابع و کاهش نسبت معوقات به مصارف (npl) به زیر ۷ درصد ، در این بانک انجام شده است.

مدیر عامل بانک ملی ایران با عنوان اینکه این بانک بیشترین رعایت نرخ سود مصوب را در سال گذشته داشته است ، ابراز داشت : کاهش نرخ سود سپرده ها و تسهیلات در راستای تقویت اقتصاد ملی و رونق تولید است و بانک ملی ایران از آن استقبال می کند .

وی در ادامه تصمیم گیری و اقدام مسئولانه مدیران ، ضرورت اصلاح تشکیلات بانک با هدف چابک کردن بخش ستاد و پویایی بخش صف ، پیگیری جدی فروش اموال و املاک مازاد ، تداوم جدی وصول مطالبات غیر جاری باقیمانده و تسریع در صدور کارت های اعتباری را به عنوان اولویت های فعالیت بانک در سال جاری مورد تاکید قرار داد.

ارائه گزارش عملکرد بخش های مختلف بانک و تحلیل اقدامات انجام شده توسط اعضای هیات مدیره ، ارائه نظرات نمایندگان ادارات امورشعب وتقدیر از ادارات و واحدهای برتر درسال۹۴ ازدیگر بخش های این همایش دو روزه بود .