جامع خبر: تای چی کارانی از سبک های مختلف، در روز جمعه دهم اردیبهشت، در پاک آب و آتش گرد هم خواهند آمد تا علاوه بر اعلام هم دلی خود با دیگر اعضای جامعه ی جهانی تای چی، روزی خاطره انگیز را رقم زنند. به گزارش جامع خبر، روز جهانی تای‌چی هجده سال است در […]

جامع خبر: تای چی کارانی از سبک های مختلف، در روز جمعه دهم اردیبهشت، در پاک آب و آتش گرد هم خواهند آمد تا علاوه بر اعلام هم دلی خود با دیگر اعضای جامعه ی جهانی تای چی، روزی خاطره انگیز را رقم زنند.

به گزارش جامع خبر، روز جهانی تای‌چی هجده سال است در سراسر جهان و در بسیاری کشورها، با هدف آگاهی‌رسانی به شهروندان درباره‌ی ویژگی‌های سلامتی‌بخشی این هنر اصیل باستانی برگزار می‌شود. تای‌چی که یکی از شاخه‌های ووشو یا کنگ‌فوی چینی است، نه تنها بر سلامت جسم و روان انسان‌ها، که بر کیفیت زندگی آن‌ها و اطرافیان‌شان نیز تاثیر مستقیم دارد. همچنین، چی‌کنگ به عنوان هنر تقویت انرژی درونی بدن در کنار تای‌چی، جایگاهی چشمگیر در جریان‌های علمی از جمله طب مکمل در سراسر جهان دارد.

به اساس این گزارش مراسم روز جهانی تای‌چی و چی‌کنگ، امسال، به رسم سه سال گذشته، در تهران و دیگر شهرهای ایران برگزار خواهد شد. در تهران، تای‌چی‌کارانی از سبک‌های مختلف، در روز جمعه دهم اردیبهشت، در پاک آب و آتش گرد هم خواهند آمد تا علاوه بر اعلام هم‌دلی خود با دیگر اعضای جامعه‌ی جهانی تای‌چی، روزی خاطره‌انگیز را رقم زنند. آشناسازی شهروندان با این رشته و فواید بسیار آن، اجرای فرم‌های گروهی از سبک‌هایی از جمله یانگ و چن، تمرین گروهی چی‌کنگ به همراه توضیحاتی درباره‌ی این رشته و سخنرانی مسئولان سبک تای‌چی و فدراسیون ووشو ایران، از جمله‌ برنامه‌هایی است که برای این روز تدارک دیده شده است.

کمیته‌ی تای‌چی‌چوان فدراسیون ووشو ایران به عنوان میزبان و برگزارکننده‌ی این مراسم، به همراه حامی این روز (دنیای آرزو ساری) از همه‌ی شهروندان برای شرکت در این گردهم‌آیی تاریخی دعوت به عمل می‌آورند.