جامع خبر:شرکت های پست و خدمات ارتباطی رایتل به منظور فاز جدید همکاری های دوجانبه تفاهم نامه امضا نمودند. به گزارش جامع خبراز شرکت پست، روز جاری، ششم اردیبهشت ماه به منظور توسعه همکاری های متقابل و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های شرکت های پست و خدمات ارتباطی رایتل طی مراسمی تفاهم نامه […]

جامع خبر:شرکت های پست و خدمات ارتباطی رایتل به منظور فاز جدید همکاری های دوجانبه تفاهم نامه امضا نمودند.

به گزارش جامع خبراز شرکت پست، روز جاری، ششم اردیبهشت ماه به منظور توسعه همکاری های متقابل و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های شرکت های پست و خدمات ارتباطی رایتل طی مراسمی تفاهم نامه همکاری دو حوزه بین مهندس مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست و مهندس صدری مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت خدمات ارتباطی رایتل امضا و مبادله شد.

در این مراسم که حلال خور عضو هیات مدیره و بوداغی معاون فنی مدیرعامل پست و جمعی از مسئولین شرکت رایتل حضور داشتند مهندس مهری با اشاره به همکاری‌های گذشته پست با رایتل اظهار داشت: شرکت پست مصمم است تا در راستای توسعه خدمات خود همکاری های دو جانبه با رایتل را گسترش دهد.

وی با اشاره به گستردگی نقاط تماس پستی در قالب ۱۷ هزار دفاتر شهری و روستایی عنوان کرد:شرکت رایتل طی سال‌های گذشته از لحاظ زیرساخت و تعداد مشترکان توسعه خوبی یافته که از این حیث شرکت پست گسترش همکاری با این شرکت ارتباطی را در دستور کار خود قرار داده‌ است.

مدیر عامل درخصوص تفاهم نامه منعقد شده یادآور شد: در تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا رسید برای توسعه فعالیت‌ها چهار محور اصلی در نظر گرفته شده که از میان آنها سه محور مرتبط با فعالیت‌ها و خدماتی است که شرکت رایتل می‌تواند به شرکت پست ارایه کند .

مهندس مهری همچنین به خدمات قابل ارایه پست به رایتل اشاره کرد و گفت: شرکت پست هم در شش عنوان خدمات خود را به رایتل عرضه خواهد نمود.

وی به‌روزرسانی اطلاعات نشانی مشترکان رایتل با استفاده از بانک اطلاعاتی کد پستی را از جمله زمینه های همکاری طرفین برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر بانک اطلاعاتی کد پستی شامل ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار رکورد است که طی دو سال گذشته اطلاعات مربوط به کد پستی ۱۰۰ درصد اماکن شهری و ۶۰ درصد اماکن روستایی به‌روزرسانی شده است و تا پایان امسال ۱۰۰ درصد نقاط روستایی نیز به‌روزرسانی خواهد شد که در اختیار مشترکان رایتل قرار خواهد گرفت تا آدرس و کد پستی آنها اصلاح شود .

مهری همچنین ارایه خدمات رایتل در باجه‌های پستی را به عنوان یکی دیگر از زمینه های همکاری دو حوزه نام برد و بیان داشت: علاوه بر ایجاد امکان استفاده الکترونیک از خدمات رایتل در باجه‌های پست این امکان وجود دارد که فروش محصولات رایتل در دفاتر پستی دنبال شود .

وی در ادامه همکاری در انجام اطلاع‌رسانی‌های مربوط به شبکه کسب‌ و کار را مورد توجه قرار داده و عنوان کرد: شبکه پستی می‌تواند در زمینه تبلیغات قوی ظاهر شده و بانک‌های اطلاعاتی خود را در اختیار شرکت رایتل قرار دهد، چرا که این شرکت در این حوزه از ظرفیت بالایی برای اطلاع‌رسانی برخوردار است .

مدیرعامل شرکت پست همچنین استفاده از بناهای اختصاصی پست برای استقرار تجهیزات لازم را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: شرکت رایتل زیرساخت‌های منحصر به فردی را ایجاد کرده که شرکت پست برای ارایه‌ خدمات مبتنی بر IT نیازمند این زیرساخت‌ها می باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: پست با همکاری شرکت رایتل بتواند خدماتی با ارزش افزوده بالا به مردم ارایه نماید .

مهندس صدری نیز در این مراسم با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” اظهار داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی لازم است با توجه به پتانسیل‌های موجود در کشور خدمات بهتری به مردم ارایه دهیم که در این میان بهره‌گیری از خدمات شرکت پست یکی از راه‌کارهای دستیابی به این مهم است.

وی افزود: این شرکت در سراسر کشور به خدمت رسانی مشغول بوده و می‌توان از این ظرفیت برای گسترش همکاری‌های متقابل بهره برد.

وی ایجاد زیرساخت‌های مناسب مخابراتی و ITبه منظور تسهیل ارایه خدمات پستی را از جمله اهداف مورد نظر در تفاهم‌نامه مذکور دانست و گفت : لازم است در حوزه پست با بهره‌گیری از دنیای IT سرویس‌هایی در فضای مجازی ارایه شود که در این زمینه از شرکت پست خواسته‌ایم که به زیرساخت‌های اپراتور سوم اعتماد کرده و از این فضا برای انجام امور خود بهره بگیرد .

مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از سخنانش ایجاد و توسعه خدمات نوین پستی را از دیگر زمینه های همکار دو بخش دانست و یادآور شد:از دیگر بخش‌های این تفاهم‌نامه آن است که شرکت رایتل خدمات و محصولات ویژه‌ای را به کارمندان و مدیران پستی ارایه کند .

صدری در پایان مخاطبان اصلی این تفاهم‌نامه را مردم، شرکت پست و بخش‌های ارتباطی کشور از جمله شرکت رایتل برشمرد .

براساس این گزارش پست با رایتل در زمینه به روزرسانی اطلاعات نشانی مشترکین رایتل با استفاده از بانک اطلاعات کدپستی؛ ارایه خدمات و فعالیت های قابل ارایه رایتل در باجه های الکترونیک پست،ایجاد امکان فروش و فعال سازی خدمات و محصولات رایتل در دفاتر پستی و فضای بازار الکترونیک همکاری می نماید.

همچنین همکاری در خصوص انجام اطلاع رسانی و تبلیغات با هدف توسعه کسب و کار بین طرفین از طریق ظرفیت های رسانه ای پست و سرویس پست رسانه، فعال سازی وب سرویس کدپستی در واحدهای اجرایی رایتل و استفاده از بناها و فضاهای پست به منظور توسعه پهنای باند رایتل در سراسر کشور دیگر موضوعات این تفاهم نامه به شمار می رود.

مطابق با تفاهم نامه منعقد شده از خدمات قابل ارایه رایتل به پست می توان به ارایه خدمات زیرساختی رایتل به پست به منظور پشتیبانی مطلوب از رویه های جاری پست با استفاده از زیرساخت های ICTمدرن شبکه رایتل اشاره کرد.

ارایه خدمات زیرساختی اختصاصی شبکه سازی کامپیوتری و تلفنی موبایلی، ارایه خدمات میزبانی مرکز داده به پست،ارایه خدمات ماشین به ماشین (M2M) ،ارایه خدمات تراکینگ تلفنی، تامین پهنای باند اینرنتی پرظرفیت، ارایه خدمات مرکز تماس مجازی و غیره از مهم ترین خدمات زیرساختی رایتل به پست به شمار می رود.

این گزارش می افزاید : ارایه خدمات تسهیلاتی و تشویقی رایتل به کارکنان شرک پست و خانواده های آنها و همچنین توسعه خدمات نوین پستی مبتنی بر فناوری های پیشرفته تلفن همراه برای هموطنان دیگر زمینه های همکاری رایتل با پست می باشد.