جامع خبر:شرکت زیمنس با همکاری وزارت نیرو، مجموعه گسترده‌ای از محصولات و خدمات خود را در زمینه صنایع بادی به مناسبت روز فناوری‌های بادی در ایران به نمایش می‌گذارد. پیشگامان فناوری و متخصصان در این برنامه یک روزه که امروز با همکاری نزدیک با وزارت نیرو در تهران برگزار شد، گرد هم آمدند تا ضمن […]

جامع خبر:شرکت زیمنس با همکاری وزارت نیرو، مجموعه گسترده‌ای از محصولات و خدمات خود را در زمینه صنایع بادی به مناسبت روز فناوری‌های بادی در ایران به نمایش می‌گذارد.
پیشگامان فناوری و متخصصان در این برنامه یک روزه که امروز با همکاری نزدیک با وزارت نیرو در تهران برگزار شد، گرد هم آمدند تا ضمن بررسی فناوری‌های جدید بادی، درباره کاهش هزینه‌ها و مزیت‌های رقابتی این حوزه در مقایسه با دیگر منابع انرژی به تبادل‌نظر بپردازند. همچنین در این برنامه، مدیران بخش‌های مختلف زیمنس نیز که در زمینه انرژی بادی فعال هستند به ارائه راهکارهای خلاق و تجربیات زیمنس در این بخش پرداختند. زیمنس در راستای ارائه راهکارهای خود در بخش زنجیره ارزش انرژی، فناوری توربین‌های بادی مدرن خود را با حمل‌ونقل و نصب کارآمد و نیز مدیریت عملیاتی، خدمات، تعمیرات و نگهداری ارائه می‌کند.
دکتر محسن نایب‌زاده، مدیرعامل زیمنس ایران، در این زمینه می‌گوید: «به لطف موقعیت استراتژیک ایران در میان چندین کریدور باد، کشور ما پتانسیل بالایی برای تولید انرژی بادی دارد که به تنوع ترکیب انرژی‌های کشور کمک می‌کند. باعث افتخار ماست که زیمنس فناوری‌های بسیار پیشرفته خود را در روز فناوری بادی در ایران به نمایش می‌گذارد و به گسترش و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر که در ایران در حال رشد است، کمک می‌کند.»
زیمنس با بیش از ۳۰ سال سابقه جهانی در پروژه‌های بادی ساحلی، یکی از تأمین‌کنندگان پیشرو در ارائه راهکارهای این حوزه به شمار می‌آید. بیش از ۱۷۰۰۰ توربین بادی زیمنس در سراسر جهان نصب‌شده که دارای توان تولیدی روزانه ۳۳۵۰۰ مگاوات انرژی پاک و تجدیدپذیر هستند.
همچنین با استفاده از فناوری‌های نوآورانه برای کاهش هزینه نیروی باد و توسعه انرژی بادی، شرکت زیمنس به شرح مزایای استفاده از توربین‌های اتصال مستقیم و بهینه‌سازی بازده انرژی با استفاده از استراتژی‌های عملیاتی مدرن خواهد پرداخت.
گفتنی است ایران ۱۱ درصد از منابع نفت و ۱۸ درصد از منابع گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد. با این وجود، هدف بلندمدت کشور، تولید پنج گیگاوات انرژی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۰ میلادی است که بخش بزرگی از این تولید، با فناوری انرژی بادی محقق خواهد شد.
شرکت زیمنس از سال ۱۸۶۸ میلادی، ارائه‌دهنده خدمات مختلفی در پروژه‌های زیرساختی ایران بوده و توانسته فعالیت‏های مهم خود را همراه با سرویس‌دهی قابل‌توجه در ایران ادامه دهد. این شرکت با ارائه فناوری‌های نوآورانه، خود را به حمایت از توسعه اقتصادی پایدار در ایران متعهد می‌داند و در تلاش است به ایفای نقش خود به‌عنوان شریکی قابل‌اطمینان، به ارائه خدمات در پروژه‌های برقی‌سازی، اتوماسیون و هوشمندسازی ادامه دهد./