جامع خبر:خانه روابط عمومی ایران همزمان با هفته روابط عمومی با صدور بیانیه ای اعلام موجودیت کرد. به گزارش جامع خبردر این بیانیه آمده است: روابط عمومی از زمانی در عرصه های گوناگون به نقش آفرینی پرداخت که افکار عمومی، نقش واهمیت خود را به عنوان نیرویی پرنفوذ و تعیین کننده در جوامع مختلف به […]

جامع خبر:خانه روابط عمومی ایران همزمان با هفته روابط عمومی با صدور بیانیه ای اعلام موجودیت کرد.

به گزارش جامع خبردر این بیانیه آمده است: روابط عمومی از زمانی در عرصه های گوناگون به نقش آفرینی پرداخت که افکار عمومی، نقش واهمیت خود را به عنوان نیرویی پرنفوذ و تعیین کننده در جوامع مختلف به رخ کشید.

روابط عمومی، از دیدگاهی، برخاسته از افکار عمومی است که گاهی با آن هماهنگ می شود و در مواردی نقش موثری در شکل گیری و هدایت آن دارد.

قابلیت استثنایی روابط عمومی سبب شده است که تمامی سازمان ها، شرکت ها و نهادها به گونه ای روز افزون، این ظرفیت را به عنوان نهادی که می تواند در تعامل با افکار عمومی، یاورشان باشد، مورد توجه قرار دهند.

* توجه به نقش بی بدیل روابط عمومی

این بیانیه می افزاید: در ایران اسلامی اهمیت و نقش بی بدیل روابط عمومی از سوی مدیران در همه بخش های دولتی، خصوصی و تعاونی، روز به روز بیشتر احساس می شود، اما در این زمینه همچنان چالش و تنگناهایی وجود دارد که باعث شده اندیشه مندان و کارشناسان روابط عمومی، در راستای بالندگی هرچه بیشتر این نهاد، بیش از پیش تلاش کنند.

* باورمندی عمیق صاحب نظران به نقش رشد دهنده روابط عمومی

این بیانیه ادامه یافته است: تشکیل و فعال شدن انجمن های روابط عمومی در سال های اخیر در ایران، حکایت از باورمندی عمیق صاحب نظران و متخصصان به نقش رشد دهنده روابط عمومی دارد.

بر پایه چنین باورخلاقانه و تحرک برانگیزی، گروهی از چهره های فعال در عرصه روابط عمومی کشور، «خانه روابط عمومی ایران» را تأسیس کرده اند و همزمان با هفته روابط عمومی و ارتباطات با اعلام موجودیت آن، امیدوارند در پرتو الطاف الهی و با بهره گیری از اندیشه های سازنده صاحب نظران این عرصه، زمینه تحقق اهداف مورد نظر فراهم آید.

* اهداف تأسیس ‘خانه روابط عمومی ایران’

در ادامه این بیانیه مهمترین اهداف تأسیس ‘خانه روابط عمومی ایران’ تقویت روح جمعی و انسجام صنفی و اهتمام در تأمین مطالبات صنفی روابط عمومی در کشور، همکاری با انجمن ها و تشکل های روابط عمومی در ایران و نهادهای مشابه در سطح بین المللی، اعتلای مستمر روابط عمومی و زمینه سازی برای رشد وبالندگی این نهاد، معرفی مأموریت ها و توانمندی های روابط عمومی به جامعه و مسئولان، گسترش دامنه فعالیت های روابط عمومی و کمک به نهادینه کردن آن در ساختارهای سازمانی، کشف و معرفی استعدادهای جوان که از ظرفیت و اثربخشی لازم در عرصه روابط عمومی برخوردار باشند، عنوان شده است.

* دیگر اهداف خانه روابط عمومی ایران

همچنین در این بیانیه، تبیین و تفهیم این واقعیت به علاقه مندان ورود به عرصه روابط عمومی که ارائه عملکرد کیفی در عرصه روابط عمومی، مستلزم فعالیت کیفی است، تبیین نقش و اهمیت روابط انسانی در حوزه فعالیت های روابط عمومی، تلاش برای بهینه سازی قالب و محتوای فعالیت های آموزشی در موضوع روابط عمومی، حمایت مادی و معنوی از کارگزاران و دست اندرکاران روابط عمومی، تلاش برای نیل به فرآیندی پویا به عنوان یک تشکل فرهنگی، اجتماعی و صنفی، برای تأمین اهداف و مطالبات‌، به عنوان دیگر اهداف خانه روابط عمومی ایران برشمرده شده است.

* برداشتن گام های بلند و سزاوار تکریمی در راستای اعتلای نهاد روابط عمومی

به گزارش ایرنا، در خاتمه این بیانیه تاکید شده است: همچون دیگر تشکل های روابط عمومی که پیش از این تأسیس شده اند و هریک، گام های بلند و سزاوار تکریمی در راستای اعتلای نهاد روابط عمومی و گسترش فرهنگ آن در سطح جامعه برداشته اند، ‘خانه روابط عمومی ایران’ می کوشد تا در این حرکت فرهنگی و اجتماعی، نقشی تأثیرگذار و ماندگار در آینده این سرزمین ایفاء کند و در این راستا، جامعه روابط عمومی را به همفکری و همراهی صمیمانه فرا می خواند.