جامع خبر:رییس اداره کل حوزه مدیریت و مدیر روابط عمومی پست‌ بانک‌ ایران اعلام کرد: تارنمایی(سایتی) که اقدام به فراخوان ثبت نام مرحله سوم یارانه ها کرده ، جعلی است و مردم از دادن اطلاعات خود به آن خودداری کنند. به گزارش جامع خبر؛ سیدرحمان حسین پور روز سه شنبه درباره این مطلب گفت: پیامکی […]

جامع خبر:رییس اداره کل حوزه مدیریت و مدیر روابط عمومی پست‌ بانک‌ ایران اعلام کرد: تارنمایی(سایتی) که اقدام به فراخوان ثبت نام مرحله سوم یارانه ها کرده ، جعلی است و مردم از دادن اطلاعات خود به آن خودداری کنند.

به گزارش جامع خبر؛ سیدرحمان حسین پور روز سه شنبه درباره این مطلب گفت: پیامکی از چند روز پیش به تعدادی از دارندگان حساب پست بانک و برخی دیگر از بانک ها برای ثبت نام مرحله سوم یارانه ها ارسال شده بود که واحد فناوری اطلاعات(آی تی) پست بانک به محض با خبر شدن از موضوع اقدام به اطلاع رسانی در این باره کرد.
وی گفت: اکنون تارنمای جعلی هک و دسترسی به آن غیرممکن شده است.
روابط عمومی پست ‌بانک ‌ایران با صدور اطلاعیه ای در این باره اعلام کرد: پیامکی در چند روز اخیر برای تعدادی از هموطنان از سوی برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو درباره ارائه اطلاعات کارت‌های بانکی برای ثبت‌نام در مرحله سوم یارانه‌ها ارسال شده است.
ارسال این پیامک درحالی انجام شده است که پست بانک ایران برای دریافت اطلاعات افراد خانوار و ثبت در سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، اطلاعیه و فراخوانی نداده و هیچگونه مسئولیتی هم در این زمینه ندارد.
پست بانک ایران از هموطنان درخواست کرده است از پاسخگویی به این پیامک‌ها و تکمیل فرم ثبت‌نام مرحله سوم یارانه‌ها با آرم و لوگوی بانک‌ها از جمله پست‌ بانک‌ ایران بر روی اینترنت خودداری کنند.
دراین اطلاعیه تاکید شده است، برای هرگونه ثبت‌نام و یا موارد مشابه آن هیچگونه نیازی به اطلاعات کارت بانکی افراد اعم از شماره کارت، تاریخ انقضاء، نام فرد و رمز مشتری نیست و امور مربوطه به ثبت‌نام هر درخواستی براساس شماره ملی اشخاص حقیقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی صورت می‌پذیرد.
پست بانک اعلام کرده موضوع یارانه‌ها و هر نوع تغییری در آن نیز تنها از سایت Refahi.ir امکان‌پذیر است.
در اطلاعیه پست بانک از همه افراد درخواست شده است از اعتماد به اینگونه پیام‌ها و موارد مشابه آن خودداری کنند.
یادآور میشود؛ تارنمای جعلی با آرم ( لوگوی) پست بانک به آدرس www.yaraneha.com اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی می‌کند که علاوه بر فرم ورود اطلاعات سرپرست خانواده، اطلاعاتی نظیر شماره کارت، رمز اینترنتی کارت، شماره شناسایی دوم، تاریخ انقاضی کارت و شماره موبایل را نیز طلب می‌کند.
پیش از این نیز سوء استفاده کنندگان در اقدامی مشابه با جعل نام و سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاربران تقاضای ثبت شماره کارت بانکی و رمز عبور کرده بودند که با واکنش به موقع این وزارتخانه مواجه شد.
پلیس فتای ایران نیز پیش از این در باره سوء استفاده از کارت های بانکی هشدار داده و اعلام کرده بود، این روز ها در کنار سوء استفاده‌‌‌ها و جرائم سایبری در حوزه اجتماعی و سیاسی، جرایم سایبری در حوزه اقتصادی نیز پیشرفت‌های قابل توجهی کرده است .
پلیس فتا رعایت برخی نکات را به شهروندان برای کاهش جرائم سایبری درباره کارت های بانکی توصیه کرده بود.