جامع خبر:ایجاد حرکتی‌نو و فعالیت بیشتر در حوزه بین‌الملل با توجه به رفع تحریم‌ها و ایجاد روابط کارگزاری با بانک‌های بین‌المللی لازم و ضروری است. به گزارش جامع خبراز پست‌ بانک‌ ایران؛ مهندس مهرانی عضو هیأت مدیره این بانک در ششمین‌همایش سراسری مدیران و رؤسای شعب ضمن بیان مطلب فوق از روند رو به رشد […]

جامع خبر:ایجاد حرکتی‌نو و فعالیت بیشتر در حوزه بین‌الملل با توجه به رفع تحریم‌ها و ایجاد روابط کارگزاری با بانک‌های بین‌المللی لازم و ضروری است.

به گزارش جامع خبراز پست‌ بانک‌ ایران؛ مهندس مهرانی عضو هیأت مدیره این بانک در ششمین‌همایش سراسری مدیران و رؤسای شعب ضمن بیان مطلب فوق از روند رو به رشد روابط کارگزاری با بانک‌های بین‌المللی در حوزه‌های اروپا- آسیا و خاورمیانه خبرداد و گفت: با توجه به تغییرات عملیات کارگزاری بانک‌های بین‌المللی در ده سال اخیر و رعایت قوانین پولشوئی و Compliance، مدیریت امور بین‌الملل بانک موظف است در کنار آموزش‌های نوین برای نیروی انسانی و فرآیندهای اجرائی مراقب‌های لازم را از اجرای دقیق قوانین جدید بعمل آورد تا در حفظ روابط کارگزاری و توسعه عملیات بانکداری بین‌المللی پست‌بانک‌ایران خللی وارد نمائیم.
مهرانی اظهارداشت: حوزه بین‌الملل هیچ نقشی در رابطه با اعتبارسنجی پرونده‌های اعتباری ندارد و امور بین‌الملل طبق ساز وکارها و ضوابط خاص خود در این حوزه پیش می‌رود و بحث اعتبارسنجی مربوط به حوزه اعتبارات می‌باشد.
وی در ادامه ضمن اشاره به وضعیت جدید پست بانک ایران و مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعیین این بانک به عنوان بانک تخصصی و توسعه‌ای حوزه ICT و عاملیت خرده‌بانکداری در روستاها به تشریح نقش آن در رونق کسب‌و‌کار خرد و متوسط (SMEها)، فعالان حوزه‌های دانش‌بنیان و بهره‌مندی از عضویت در اتحادیه‌ جهانی پست(UPU) برای ارائه انواع خدمات اعتباری و مالی پرداخت.
مهرانی درپایان بیان داشت: پیاده‌سازی Corebanking و ارائه بهینه خدمات متنوع بانکی، گسترش شبکه دسترسی و بهینه‌سازی مدل دفاتر، مشارکت در ایجاد BusinessPlan جدید با حوزه‌های مختلف IT، رویکرد فعال در تعریف Interface جدید برای بازارهای هدف، مشارکت و بهره‌برداری از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی و توانمندسازی بیشتر حوزه IT از مهمترین برنامه‌های حوزه فناوری اطلاعات برشمرد.
همچنین محمدرضا رحیمی سرپرست جدید امور بین‌الملل نیز ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های خود در حوزه‌ بین‌الملل گفت: سرعت و دقت عمل در حوزه ارزی بسیار مهم می‌باشد.
وی زمان را برای پیشبرد اهداف در حوزه‌ بین‌الملل بسیار مهم دانست و بر لزوم فعالیت بیشتر در این حوزه با توجه به رفع تحریم‌ها تأکید کرد.