جامع خبر:دکترواعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشت: با توجه به تصویب اساسنامه جدید پست‌بانک‌ایران در مجلس شورای اسلامی و تغییر راهبرد و ماهیت فعالیت‌های آن به بانک توسعه‌ای – تخصصی حوزه ICT و خرده بانکدار حوزه روستائی کشور، فرصت خوبی را برای کمک به اجرای برنامه‌های دولت فراهم نموده است. به گزارش جامع خبراز […]

جامع خبر:دکترواعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشت: با توجه به تصویب اساسنامه جدید پست‌بانک‌ایران در مجلس شورای اسلامی و تغییر راهبرد و ماهیت فعالیت‌های آن به بانک توسعه‌ای – تخصصی حوزه ICT و خرده بانکدار حوزه روستائی کشور، فرصت خوبی را برای کمک به اجرای برنامه‌های دولت فراهم نموده است.
به گزارش جامع خبراز پست‌بانک‌ایران: وی تصریح کرد: این بانک به‌عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی بخش ICT و خرده بانکداری حوزه روستائی، نقش کلیدی در اجرای برنامه‌های دولت دارد و تاکنون توانسته است گام‌های مؤثری در این راستا ازجمله در هدفمندسازی یارانه‌ها بردارد.
واعظی تأکید کرد: این بانک با ایجاد زیرساخت‌های لازم بانکداری الکترونیکی درسطح کشور، توانسته است نیازهای مالی و بانکی هموطنان به ویژه روستائیان را تأمین نماید. درحالی‌که سایر بانک‌ها به جهت عدم صرفه اقتصادی هیچ رغبتی به حضور در این مناطق ندارند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پست‌بانک‌ایران تلاش می‌کند تمامی منابعی که در روستاها‌ جذب نموده در همان مناطق صرف رونق واحدهای تولیدی و اشتغالزائی کند تا موتور محرکه اقتصادی کشور یعنی روستاها بیش از پیش مقتدر عمل نماید.
وی عنوان‌کرد: با توجه به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارائی مبنی بر عدم واگذاری مابقی سهام پست‌بانک‌ایران به بخش خصوصی و تصویب هیأت وزیران و مجلس شورای اسلامی، این بانک کماکان به عنوان یک بانک دولتی، متولی امور بانکی حوزه روستائی و تنها ارائه‌کننده خدمات خرده بانکداری در این حوزه می‌ماند.
واعظی تأکید کرد: مأموریت اساسی پست‌بانک‌ایران خدمت‌رسانی در روستاها و مناطق محروم است و هیچگاه به‌دنبال رقابت با سایر بانک‌ها نبوده و نیست. بلکه نگاه ویژه این بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه ICT کشور، کمک به اشتغال‌زائی و رونق کسب‌وکارهای خرد و متوسط(SMEها) است که خوشبختانه دولت و مجلس نیز حمایت جدی از آن دارند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درپایان تصریح‌کرد: حوزه‌های IT، ICT، مخابرات و برق، سالانه فارغ‌التحصیلان زیادی دارد که پست‌بانک‌ایران آمادگی دارد با اعطای وام‌ ازمحل وجوه اداره‌شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشاغل زیادی را برای آنان ایجاد و به بخش‌های دانش‌بنیان و گروه‌های نوگرا، کارآفرین و اشتغال‌زا رونق دهد.