جامع خبر:معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۷ گفت: دانش آموزان می توانند با اهداء کتاب درسی باطله خود، لوازم التحریر هدیه بگیرند. به گزارش جامع خبراز شهرداری منطقه ۷، محمد علی شعبانی با اعلام این مطلب افزود: در راستای تحقق طرح “آسمان آبی زمین پاک”، دانش آموزان به هنگام مراجعه به مدرسه […]

جامع خبر:معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۷ گفت: دانش آموزان می توانند با اهداء کتاب درسی باطله خود، لوازم التحریر هدیه بگیرند.
به گزارش جامع خبراز شهرداری منطقه ۷، محمد علی شعبانی با اعلام این مطلب افزود: در راستای تحقق طرح “آسمان آبی زمین پاک”، دانش آموزان به هنگام مراجعه به مدرسه جهت دریافت کارنامه، کتب درسی سال گذشته را به نیروهای بازیافتی که در مدرسه مستقرند تحویل داده و به ازای آن لوازم التحریر دریافت می کنند.
وی یادآور شد: در راستای اجرای این طرح؛ کودکان به صورت عملی با مبحث تفکیک پسماند و مسایل بازیافت آشنا شده و مشارکت در مسایل شهری را تمرین می کنند.
به گفته معاون شهردار منطقه ۷، اداره بازیافت منطقه در طی سال تحصیلی با اجرای برنامه های مختلف آموزشی و هنری بازیافت در مدارس؛ ضمن ارائه آموزشهای لازم و فرهنگسازی در این زمینه، کودکان و نوجوانان را برای مشارکت و همکاری با مدیریت شهری تشویق می کند.
وی با اشاره به دیگر اقدامات اجرا شده توسط این معاونت، تصریح کرد: پسماندهای الکترونیک شهروندان در مساجد سطح منطقه خریداری می شود و سود حاصل از آن در امور خیریه صرف خواهد شد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۷ خاطرنشان کرد: در راستای کمپین آسمان آبی زمین پاک با محوریت تفکیک پسماند در مبدأ طرح های ویژه و تشویقی جهت جمع آوری پسماند های خطرناک الکتریکی و الکترونیکی در این منطقه اجرا می شود.
وی E-waste را یک واژه عمومی برای کلیه تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی معرفی کرد و اظهار داشت: این تجهیزات جزئی از دور ریزهای مصرف کنندگان بوده که شامل یخچال ها، اجاق های مایکروویو، انواع باطری ها، تلویزیون ها و کامپیوترها و اجزای آنها است.