جامع خبر:هرجا بحث از پردازش های سنگین و محاسبات بالا پیش می آید، بی درنگ ذهن به سمت سرورهای قدرتمند سوق پیدا می کند. شرکت ایسوس به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده سرور و مادربورد های سرور، تجهیزات و قطعات متعددی در این زمینه طراحی و تولید کرده است. در مبحث سرور و […]

جامع خبر:هرجا بحث از پردازش های سنگین و محاسبات بالا پیش می آید، بی درنگ ذهن به سمت سرورهای قدرتمند سوق پیدا می کند. شرکت ایسوس به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده سرور و مادربورد های سرور، تجهیزات و قطعات متعددی در این زمینه طراحی و تولید کرده است. در مبحث سرور و پردازش های حجیم، دو مقوله قدرت پردازش و مصرف بهینه بسیار مورد توجه است که دو کلاس متفاوت را ایجاد می کنند.
سرورهای سری E8 و مادربورد های سرور سری Z10 ایسوس با بهره مندی از پردازنده های قدرتمند اینتل، برای به رسیدن به بالاترین قدرت پردازشی تولید شده اند و توانسته اند خود را در قلب دیتا سنتر های بزرگ جای دهند. آخرین سری سرورهای سری E8 و مادربوردهای سری Z10 ایسوس از به منظور بالابردن راندمان، دوام و مصرف بهینه از بهترین قطعات الکترونیکی استفاده کرده و برای خنک سازی هم از راهکارهای ابتکاری ایسوس بهره می برند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:
طراحی بهینه، جریان هوای مستقیم و بالاترین سطح خنک کنندگی
ایسوس برای سرورهای سری E8 و مادربوردهای سرور سری Z10، طراحی خاص را به منظور بهترین تبادل حرارت سرور با میحط داشته که مجموع ابداعات آن در تولید مادربوردهای سرور، بهترین خنک سازی را برای کل سیستم به ارمغان می آورد. به طور مثال طراحی و جهت موازی رم ها با هیت سینک ها، فن های CPU، به گونه ای است که جریان هوا به راحتی و با کمترین میزان مقاومت نسبت به سایر برند ها در مدل های rack-mounted به همراه دارد.
کارایی بالا، ساخته شده بر اساس دوام
سرور ها و مادربوردهای مخصوص سرور ایسوس، با آخرین استانداردهای دوام، طراحی و تولید می شوند. قطعات به کارگرفته در آنها مانند خازنهای جامد ژاپنی ۱۲K می توانند تا ۱۲.۰۰۰ ساعت در دمای ۱۰۵ درجه سانتی گراد به کار خود ادامه داده و سیستم دچار مشکل نشود. این در حالی است که در دمای ۶۵ درجه طول عمر این قطعات تا ۱.۲ میلیون ساعت می رسد!! علاوه بر آن مانند مادربوردهای معروف ایسوس، رده سرور نیز از فناوری هایی نظیر DIGI+ و EPU به منظور افزایش بهره وری و مدیریت مصرف انرژی به کار گرفته شده است.
توسعه پذیری انعطاف پذیر و سازگاری تمام عیار
سرورها و مادربوردهای سرور ایسوس به گونه ای طراحی شده اند که با جدید ترین راهکارهای ذخیره سازی و دستیابی به داده سازگارند. همچنین ایسوس با اضافه کردن کارت PIKE (Proprietary I/O Kit Expansion) امکان ستفاده از آخرین و بالاترین سرعت ذخیره سازی با رابط PCI-E 3.0 را در مادربوردهای خود مهیا کرده است.