جامع خبر:وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مذاکرات برای نهایی شدن قرارداد خرید هواپیماهای مسافری از شرکت های ایرباس و بویینگ ادامه دارد، گفت: در موعد مقرر قرارداد نهایی بین ایران ایر و این دو شرکت هواپیما سازی منعقد می شود. به گزارش جامع خبرعباس آخوندی روز یکشنبه در این خصوص افزود: مذاکرات ما […]

جامع خبر:وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مذاکرات برای نهایی شدن قرارداد خرید هواپیماهای مسافری از شرکت های ایرباس و بویینگ ادامه دارد، گفت: در موعد مقرر قرارداد نهایی بین ایران ایر و این دو شرکت هواپیما سازی منعقد می شود.

به گزارش جامع خبرعباس آخوندی روز یکشنبه در این خصوص افزود: مذاکرات ما با این دو شرکت هواپیماسازی در حال انجام است، اما فرایند نهایی شدن آن بسیار پیچیده است و باید تمام زوایای این قرارداد مشخص شود.

**بازارمسکن
آخوندی با اشاره به وضعیت بازار مسکن افزود: آمارها نشان می دهد در سه ماهه نخست امسال پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن از بانک مسکن افزایش قابل توجهی داشته است.
وی یادآور شد: در سه ماهه نخست سال جاری ۲۱ هزار نفر برای دریافت تسهیلات خرید مسکن به این بانک مراجعه کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد دارد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در این مدت بانک مسکن برای ساخت ۱۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی تسهیلات پرداخت کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: همه این آمارها نشان می دهد بخش مسکن کشور به خروج از رکود وارد شده و در این سه ماه بانک مسکن توانسته است تسهیلات خوبی را برای خرید و ساخت به متقاضیان پرداخت کند.
آخوندی بر توسعه رژیم پس انداز و تشکیل صندوق های پس انداز در نظام بانکی کشور تاکید کرد و گفت: رژیم پس انداز شوکی به بازار مسکن وارد نمی کند و عرضه اوراق رهنی می تواند بانک مسکن را در تجهیز منابع مورد نیاز کمک کند.
وی گفت: در مرحله نخست قرار شد سه هزار میلیارد ریال اوراق رهنی در بازار سرمایه عرضه شود اما پیشنهاد ما عرضه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق رهنی است که به تدریج در بازار سرمایه کشور عرضه خواهد شد.

**مالیات خانه های خالی
آخوندی درباره دریافت مالیات از خانه های خالی افزود: شناسایی و دریافت مالیات از خانه های خالی کاری بسیار سخت است و از محل آن دولت آنچنان درآمدی نخواهد داشت اما چون قانون است باید اجرا شود.