جامع خبر:بانک پارسیان بعد از انتخاب بانک عامل ساماندهی تعاونی ثامن‌الحجج یعنی بهمن سال ۹۴ و به عنوان یکی از بانک های باسابقه در میان بانک های خصوصی کشور به جرات می توان گفت با پرداخت ۹۰ درصد از سپرده های این موسسه از هیچ تلاشی برای حل مشکل این عده دریغ نکرده است. به […]

جامع خبر:بانک پارسیان بعد از انتخاب بانک عامل ساماندهی تعاونی ثامن‌الحجج یعنی بهمن سال ۹۴ و به عنوان یکی از بانک های باسابقه در میان بانک های خصوصی کشور به جرات می توان گفت با پرداخت ۹۰ درصد از سپرده های این موسسه از هیچ تلاشی برای حل مشکل این عده دریغ نکرده است.
به گزارش جامع خبر، این بانک به گفته بخش زیادی از مشتریان موسسه ثامن الحجج و همچنین مسئولین نظارتی نظام بانکی کشور توانسته همه مسئولیت‌ها و وظایف محوله اعم از انجام اکثر امور مالی و همچنین اطلاع رسانی به سپرده گذاران را به طور شایسته و رضایت بخشی پیش ببرد.
اظهارات آقای سیف رییس کل بانک مرکزی در جلسه تشریح فاز اول برنامه اصلاح نظام بانکی با مدیران عامل بانک ها مبنی بر یاداوری موضوع تعاونی ثامن الحجج و تشکر از همکاری بانک پارسیان که عاملیت بازپرداخت سپرده های ثامن الحجج را با تلاشی ستودنی به عهده گرفته است خود نمونه ای از رضایت نظام بانکی کشور از مدیران و کارکنان بانک پارسیان محسوب می گردد.
البته ناگفته نماند بانک پارسیان برای عاملیت ثامن‌الحجج متحمل سختی‌های فراوانی شده است؛ به عنوان نمونه کارکنان و مدیران زیادی در شعبه های این بانک درگیر حساب‌های ثامن‌الحجج شدند. افتتاح حساب‌ها و شلوغی شعبه ها و حتی رفتار برخی از سپرده‌گذاران عصبانی بدلیل مشکلاتی شخصی شان در کار شعبه ها اختلال ایجاد می کرد. قطعا تدبیر و برنامه‌ریزی برای پرداخت وجوه های ثامن‌الحجج نیز از سخت‌ترین کارهای ساماندهی بوده که بانک پارسیان به حق تاکنون باشایستگی از پس آن برآمده است.
اکنون تلاش بی وفقه کارکنان بانک پارسیان مبنی بر پرداخت ۹۰ درصد از سپرده های موسسه ثامن الحجج تا سقف ۳۵ میلیون تومان که با یک مشاهده میدانی قابل درک می باشد نیز شایسته تقدیر و تشکر است و برای ۱۰ درصد باقی مانده که نیازمند حوصله توسط سپرده گذاران است، راهکارهایی توسط بانک مرکزی و بانک پارسیان از جمله حمایت مالی بیشتر بانک مرکزی در حال پیگیری است تا همه سپرده گذاران ثامن الحجج به حق خود برسند.
این در حالی است که کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی، درباره اینکه آیا بانک مرکزی قصد دارد خط اعتباری ویژه در اختیار بانک پارسیان قرار دهد تا این بانک مشکل سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج را حل کند، گفته است : بانک مرکزی در جایی که لازم باشد از همه بانک هایی که دچار کمبود نقدینگی می شوند، حمایت می کند البته بانک پارسیان تاکنون به طور عمده از منابع خود موسسه ثامن الحجج برای پرداخت مطالبات مردم استفاده کرده است ولی در مواقعی که لازم باشد حمایت بانک مرکزی هم پیش بینی خواهد شد.