جامع خبر:معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اوضاع ترکیه به حالت عادی بازنگشته است و شرایط برای پرواز به فرودگاه های ترکیه امن نیست. به گزارش جامع خبر؛ سعید اکبری افزود: ترکیه برای انجام پروازها در این کشور اعلام آمادگی کرده است ، اما در فرودگاه های آتاتورک استانبول و […]

جامع خبر:معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اوضاع ترکیه به حالت عادی بازنگشته است و شرایط برای پرواز به فرودگاه های ترکیه امن نیست.

به گزارش جامع خبر؛ سعید اکبری افزود: ترکیه برای انجام پروازها در این کشور اعلام آمادگی کرده است ، اما در فرودگاه های آتاتورک استانبول و آنکارا هیچ پروازی انجام نمی شود و در فرودگاه سبیها در نزدیکی استانبول تنها شرکت های ترکیه می توانند پرواز کنند.
وی با ابراز نگرانی نسبت به مسافران ایرانی که در آنکارا و استانبول به سر می برند، گفت: مسوولیت بازگرداندن مسافران ایرانی از ترکیه برعهده شرکت های هواپیمایی است. این شرکت ها تمهیداتی برای برگرداندن مسافران اندیشیده اند اما شرایط در ترکیه عادی نیست و نمی توان پرواز با اطمینان کامل انجام داد.
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: این امکان وجود دارد تعدادی هواپیمای بدون مسافر به سمت فرودگاه سبیها با هدف بازگرداندن مسافران ایرانی پرواز کنند؛ البته تاکنون با یک پرواز تعدادی از هموطنان به فرودگاه تبریز منتقل شده اند.
اکبری گفت: با وجود اعلام آمادگی فرودگاه های ترکیه برای برقراری پروازها، هیچ یک از شرکت های هواپیمایی (ایرلاین های) ایرانی، قطری و اماراتی از این موضوع استقبال نکردند و برقراری پروازهای مجدد به کشور ترکیه به اوضاع ترکیه بستگی دارد.
به گفته وی، اخبار ضد و نقیضی از اوضاع و شرایط کشور ترکیه به گوش می رسد، اما امیدواریم که پروازها به زودی برقرار شود و مسافران ایرانی در این کشور از بلاتکلیفی خارج شوند.
معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام(ره) نیز ظهر امروز اعلام کرد از ساعت ۲۲:۳۰ امشب تا ۲۴ ، پنج پرواز دیگر از ایران به ترکیه خواهیم داشت که درباره برقراری یا لغو این پروازها، در جلسه عصر امروز تصمیم گیری می شود.
فتاحی اضافه کرد: این پروازها از ساعت ۲۲:۳۰ امروز با پرواز قشم ایر آغاز می شود و تابان ایر، معراج، زاگرس و آتا نیز در ساعت مذکور پرواز به ترکیه دارند که درباره برقراری یا لغو این پرواز ها تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.
وی تأکید کرد: مسافران ترکیه، دقت کنند قبل از خروج از منزل، حتما با اطلاعات پرواز فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به شماره ۰۹۶۳۳ تماس گرفته و اخذ اطلاع کنند.
کودتای نافرجام ترکیه تاکنون ۱۶۱ نفر کشته، ۱۴۴۰ نفر مجروح و ۲۸۳۹ کودتاچی نیز بازداشت شده اند.