جامع خبر:شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به دویست و سی امین سالگرد پایتختی تهران بزرگ، برگزاری جشنواره «تهران ۲۳۰» را فرصت مغتنمی برای معرفی هویت تاریخی محلات برشمرد. به گزارش جامع خبراز شهرداری منطقه ۱۷،مهدی عباسی با اشاره به قرار گرفتن یکی از دروازه های قدیمی ورود به تهران در این منطقه گفت: یکی از […]

جامع خبر:شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به دویست و سی امین سالگرد پایتختی تهران بزرگ، برگزاری جشنواره «تهران ۲۳۰» را فرصت مغتنمی برای معرفی هویت تاریخی محلات برشمرد.

به گزارش جامع خبراز شهرداری منطقه ۱۷،مهدی عباسی با اشاره به قرار گرفتن یکی از دروازه های قدیمی ورود به تهران در این منطقه گفت: یکی از قدیمی ترین دروازه های تاریخی ورود به تهران قدیم در این منطقه و محدوده سه راه آذری قرار داشته که امروزه از وجود بافت فرسوده ناپایدار رنج می برد.

شهردار منطقه ۱۷ هویت تاریخی محلات را قابل توجه دانست و افزود: این همایش بستری را برای شناسایی و معرفی ظرفیتهای گردشگری و هویت تاریخی محلات به وجود اورده است که می تواند نقش موثری در رشد گردشگری شهری داشته باشد.

عباسی وجود موزه مبل ایران و قدیمی ترین بازار سنتی لباس و کفش را از ظرفیتهای منطقه دانست و تصریح کرد:آستان مقدس امامزاده حسن (علیه السلام) در این منطقه قرار دارد که ایشان از نوادگان امام حسن مجتبی( علیه السلام) هستند که تزیینات و آیینه کاری های آن مربوط به دوران ناصرالدین شاه قاجار است.

وی بافت قدیمی ومتراکم موجود در منطقه را حاصل از قدمت و هویت تاریخی محلات برشمرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از خانه های موجود در بافت فرسوده عمری بیشتر از پنجاه سال دارند و در ساخت آنها از مصالح قدیمی و بافت سنتی استفاده شده است.

مسجد جامع ابوذر یکی دیگر از نقاط تاریخی منطقه ۱۷ است که شهردار منطقه به آن اشاره کرده و افزود: سالهاست که شهروندان این منطقه در مسجد جامع ابوذر علاوه بر اقامه نماز و فعالیتهای دینی به فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی هم می پردازند و این مسجد با قدمت بیش از پنجاه سال یکی از پایگاه های مبارزات انقلابی در دوران ستمشاهی بوده و ترور نافرجام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز در همین مسجد اتفاق افتاد.