جامع خبر:طی مراسمی در ساختمان بورس، زنگ آغاز بکار معاملات این هفته بورس اوراق بهادار تهران توسط شرکت همراه اول به صدا درآمد. به گزارش جامع خبراز شرکت ارتباطات سیار ایران، همزمان با سومین سالروز عرضه سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار، بازگشایی نمادین بازار توسط سیدعباس نوربخش معاون مالی و تدارکاتی اپراتور اول […]

جامع خبر:طی مراسمی در ساختمان بورس، زنگ آغاز بکار معاملات این هفته بورس اوراق بهادار تهران توسط شرکت همراه اول به صدا درآمد.
به گزارش جامع خبراز شرکت ارتباطات سیار ایران، همزمان با سومین سالروز عرضه سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار، بازگشایی نمادین بازار توسط سیدعباس نوربخش معاون مالی و تدارکاتی اپراتور اول صورت گرفت.
در این مراسم، معاون مالی و تدارکاتی همراه اول ضمن تشریح آخرین وضعیت مالی و شبکه این اپراتور اظهار داشت: در چند سال گذشته سهامداران به ما اعتماد کردند و ما با توسعه شبکه و بهبود عملکرد مالی، پاسخ مناسبی به این اعتماد داده ایم.
وی افزود: ارزش بازار همراه اول در مدت زمان حضور در بورس، معادل ۲۰۷ درصد رشد کرده است که میانگین آن در هر سال حدود ۳۵ درصد است. EPS سهام همراه اول نیز با توجه به افزایش سرمایه صورت گرفته، صعودی بوده و برای سال آینده حدود ۷۱۵ تومان پیش بینی می شود.
نوربخش ضمن اشاره به بهبود شاخص های مالی گفت: این موضوع در حالی اتفاق می افتد که این شرکت طی چند سال اخیر حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در شبکه خود سرمایه گذاری کرده است.
معاون مالی و تدارکاتی همراه اول در پایان با اشاره به رتبه شفافیت و اطلاع رسانی همراه اول گفت: اپراتور اول با رتبه ۱۳۳ در بورس آغاز به کار کرد و امسال به رتبه ۱۲ رسیده است، امیدواریم در سال آینده جزو ۵ شرکت برتر بورس باشیم.
در این مراسم روح اله‌حسینی مقدم، معاون ناشران و اعضای بورس شرکت بورس تهران ضمن تبریک به همراه اول به مناسبت سومین سال حضور در بورس گفت:‌ همراه اول، سومین شرکت بزرگ بورسی در کشور است.
حسینی در ادامه گفت: همراه اول از نقدشوندگی و شفافیت مناسبی برخوردار است و امتیاز آن طی دوره‌ای که در فرابورس تهران فعالیت داشت مطلوب بود و هم اکنون نیز از ۱۰۰، امتیاز بالای ۹۰ را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اهتمام شرکت همراه اول به بحث گزارشگری گفت: توصیه ما به کلیه سهامداران و سرمایه‌گذاران این است تا به موضوع گزارشگری توجه بیشتری داشته باشند.
لازم به ذکر است به مناسبت سومین سالروز ورود همراه اول به بورس، این شرکت خلاصه ای از عملکرد ۳ ساله خود منتشر کرده است که در آن روند مناسبت عملیاتی کاملاً قابل مشاهده است.
شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) در تاریخ ۲۷/۰۵/۱۳۹۲ طبق هماهنگی های انجام گرفته شده و پس از بیش از ۲۷ ماه حضور در بازار فرابورس به جمع شرکتهای بورسی پیوست. قیمت کشف شده هر سهم همراه در آن تاریخ ۴۲,۰۰۰ ریال به ازای هر سهم بوده است.

با نگاهی به جدول فوق مشاهده می شود در بازه زمانی که بازار پس از ۴ ماه و در دی ماه ۹۲ سقوط شدید خود را آغاز کرد، همراه اول با عملکرد مناسب عملیاتی خود و با رشد ۴۳ درصدی سود خالص پیش بینی شده هر سهم سال مالی ۹۵ نسبت به سال مالی ۹۲ توانست بازدهی بسیار مناسب تری را در این دوره ۳ ساله در مقایسه با شاخص بورس اوراق بهادار تهران و شاخص صنعت مخابرات رقم بزند. (بازدهی ۱۳۱ درصدی همراه اول در مقابل بازدهی ۳۱ درصدی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران و بازدهی ۹۵درصدی شاخص صنعت مخابرات)