جامع خبر: یکی از برترین فناوری‌های جدید صنعت تلویزیون نمایش تصاویری با کیفیت HDR است. این فناوری محدودیت‎های موجود در سیگنال‎های ویدیویی قدیمی‎تر را کنار زده و اطلاعاتی در مورد میزان روشنایی و رنگ را در طیف گسترده‎تری فراهم می‎سازد. نمایشگرهایی که قادر به پشتیبانی از HDR هستند می‎توانند این اطلاعات را خوانده و یک […]

جامع خبر: یکی از برترین فناوری‌های جدید صنعت تلویزیون نمایش تصاویری با کیفیت HDR است.
این فناوری محدودیت‎های موجود در سیگنال‎های ویدیویی قدیمی‎تر را کنار زده و اطلاعاتی در مورد میزان روشنایی و رنگ را در طیف گسترده‎تری فراهم می‎سازد. نمایشگرهایی که قادر به پشتیبانی از HDR هستند می‎توانند این اطلاعات را خوانده و یک تصویر را که در یک محدوده گسترده‎تری از رنگ و میزان روشنایی ساخته شده را نمایش دهند. علاوه بر طیف گسترده‎تر، ویدیوی HDR شامل داده‎های بیشتری برای توصیف جزئیات تشکیل دهنده تصویر است. این به این معنا است که موضوعات بسیار روشن و موضوعات بسیار تیره در یک صفحه نمایش در صورتی که نمایشگر از آن پشتیبانی کند می‎تواند بسیار روشن و بسیار تیره دیده شود.
بازار فعلی هم‌اکنون دو نوع فرمت HDR را پشتیبانی می‌کند. از طرفی فرمت رایج بازار که با اسم HDR10 شناخته می‌شود و توسط شرکت UHD Alliance تایید شده است. از طرف دیگر فرمت Dolby Vision، که فرمت محبوب فیلمسازان و تهیه کنندگان است و البته نیازمند تلویزیونی است که بتواند این فرمت را رمز گشایی و اجرا کند.
تلویزیون‌های OLED و SUPER UHD سال ۲۰۱۶ ال‌جی جزو محصولات اختصاصی این شرکت هستند که که هر دو فرمت HDR دارای گواهی استاندارد صنعتی HDR10 را پشتیبانی می‌کنند. این گواهی توسط دو شرکت UHDA و ™ Dolby Visionتایید شده‌‌اند و در حال حاضر توسط استودیوهای بزرگ استفاده می‌شود و در سطح جهانی شناخته شده است.
خارج از بحث سازگاری، تلویزیون‌های OLED ال‌جی فرمت HDR متنوع تر، پردازشی عمیق تر، مشکی مطلق و درخشندگی بیشتری را ارائه می‌دهند. این انتطباق پذیری باعث می‌شود تجربه تصویر OLED HDR کاملتر شود. امسال نیز شرکت ال‌جی با شروع ساخت مدل‌های بیشتری از تلویزیون‌های HDR شامل خط تولید تلویزیون‌هایOLED و SUPER UHD توانسته است قابلیت HDR مربوط به تلویزیون‌های این شرکت را گسترش دهد.
استاندارد Ultra HD Premium تنها به تلویزیون‌هایی با وضوح تصویر فوق‌العاده، HDR، درخشندگی بالا، لایه‌های مشکی متفاوت، طیف رنگ بالا و کیفیت صدای خوب در کنار دیگر معیارها تعلق می‌گیرد. کیفیت HDR توانایی یک تلویزیون را برای نمایش تفاوت بین سفید سفید تا سیاه سیاه گسترش می‌دهد. بخاطر همین امر هر صحنه از یک فیلم HDR با جزئیات بسیار بیشتری به نمایش درمی‌آید. ال‌جی با در اختیار داشتن عنوان تنها کارخانه تولید کننده تلویزیون با پشتیبانی از دو استاندارد HDR به اسم HDR 10 و Dolby VisionTM، راه را برای تجربه‌ای بهتر و خلاقانه تر در تماشای تلویزیون در سال‌های آتی هموار کرده است.