جامع خبر:وزیر نفت از احتمال تصویب مدل جدید قراردادهای نفتی در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت خبر داد به گزارش جامع خبر؛ «بیژن زنگنه» روز دوشنبه در حاشیه همایش پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران در جمع خبرنگاران افزود: پس از تصویب این مدل قراردادی در هیات دولت ، سایر مراحل اجرایی این قراردادها […]

جامع خبر:وزیر نفت از احتمال تصویب مدل جدید قراردادهای نفتی در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت خبر داد

به گزارش جامع خبر؛ «بیژن زنگنه» روز دوشنبه در حاشیه همایش پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران در جمع خبرنگاران افزود: پس از تصویب این مدل قراردادی در هیات دولت ، سایر مراحل اجرایی این قراردادها نیز نهایی می شود.
وی ادامه داد: در دور اول مناقصه های بین المللی پروژه های نفتی به یکباره چندین طرح معرفی نخواهد شد و این امر بتدریج انجام می شود.
وزیر نفت به مذاکره با شرکت های خارجی اشاره کرد و گفت: شرکت های متعددی مذاکره کرده و تفاهمنامه امضا کرده اند، در واقع برخی شرکت ها مطالعات و ارزیابی ها را آغاز کرده اند.
زنگنه یادآور شد، بیشتر این شرکت ها از اروپا هستند، اما تعدادی از شرکت های آسیایی نیز مراجعه کرده اند.
وزیر نفت با تاکید بر فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: باید فضای کشور را برای سرمایه گذاری فراهم و از ایجاد بی اعتمادی خودداری کرد.
وی با بیان اینکه فضای بی اعتمادی به کشور لطمه می زند، گفت: برخی از اینکه ما موفق نشویم خوشحال می شوند، اما باید توجه داشت مدل جدید قراردادهای نفتی و توسعه ای که باید صنعت نفت به آن دست پیدا کند فقط برای دولت نیست بلکه برای کشور است.
زنگنه ادامه داد: موفق نشدن ما به معنای موفق نشدن کشور در توسعه صنعت نفت است، بنابراین باید همگی تلاش کنیم و به جای ایجاد فضای بی اعتمادی، فضایی را فراهم کنیم که توسعه کشور تسهیل شود.
وزیر نفت گفت: زمانی که شرکت های خارجی در حال مذاکره هستند باید این پیام را به آنها منتقل کنیم که در داخل کشور ، ثبات و یکپارچگی وجود دارد تا اقدام به سرمایه گذاری کنند.
زنگنه درباره آتش سوزی های اخیر در واحدهای پتروشیمی گفت: شرکت های خصوصی باید سرمایه گذاری را در بخش ایمنی جدی تر بگیرند. نمی توان به روش دستوری، ایمنی را در شرکت ها برقرار کرد، ایمنی باید با آموزش به یک فرهنگ تبدیل شود.
زنگنه به تدوین دستورالعمل هایی در این بخش اشاره کرد.
وزیر نفت درباره وضعیت بازار جهانی گاز گفت: هم اکنون عرضه نفت بیش از تقاضا است و برآوردها حاکی از این است که در این زمینه توازن برقرار می شود.