جامع خبر:اقدامات ایرانسل در پروژه شبکه ملی اطلاعات در چهار سطح ایجاد شبکه دسترسی، انتقال، زیرساخت و حوزه محتوا دسته بندی می‌شوند. به گزارش جامع خبراز ایرانسل، همزمان با بهره‌برداری از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات، ایرانسل نیز با گسترش زیرساخت‌هایی نظیر مراکز تبادل ترافیک (IXP)، نسخه ششم پروتکل اینترنت (IPv6) بر بستر موبایل، سیستم […]

جامع خبر:اقدامات ایرانسل در پروژه شبکه ملی اطلاعات در چهار سطح ایجاد شبکه دسترسی، انتقال، زیرساخت و حوزه محتوا دسته بندی می‌شوند.

به گزارش جامع خبراز ایرانسل، همزمان با بهره‌برداری از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات، ایرانسل نیز با گسترش زیرساخت‌هایی نظیر مراکز تبادل ترافیک (IXP)، نسخه ششم پروتکل اینترنت (IPv6) بر بستر موبایل، سیستم مدیریت دسترسی (IAM) و شبکه توزیع محتوا (CDN) در بخش زیرساخت، همچنین شبکه انتقال نوری (OTN) و استحکام آی‌پی (IP/BB) در بخش شبکه‌های انتقال، ایجاد و گسترش شبکه نسل سوم (۳G) و نسل چهارم اینترنت همراه (۴G/LTE) و اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) سعی بر آن داشته تا در این پروژه نقش پررنگی ایفا کند.

علاوه بر این، ایرانسل به عنوان اپراتور پیشتاز و نخستین شرکت در حوزه تامین محتوای موبایل، با توسعه گسترده‌ترین زیرساخت و ایجاد تحول در چرخه تولید محتوا، اقدامات موثری را در زمینه توسعه مدل‌های کسب‌وکار محتوا، زنجیره تأمین محتوا و زیرساخت ارائه محتوا انجام داده است.

همچنین ایرانسل موفق شده تا گسترده‌ترین و سریع‌ترین لایه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با اهدافی چون فسادستیزی، دانش محوری، اصلاح الگوی مصرف، کاهش وابستگی‌ به نفت، امنیت اقلام راهبردی و اساسی، مردم محوری، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، ایجاد توانایی مقاومت در برابر عوامل تهدیدزا و بهبود شاخص‌های کلان فراهم کند.

بر اساس این گزارش، ایرانسل در کمتر از دو سال از دریافت پروانه ارتقای شبکه به نسل‌های سوم، چهارم و بالاتر و همزمان با راه‌اندازی فاز نخست شبکه ملی اطلاعات توانسته است بیش از ۱۱۴۹ شهر و دهستان را تحت پوشش شبکه نسل سوم اینترنت همراه (۳G) و بیش از ۲۷۰ شهر و دهستان را تحت پوشش شبکه نسل چهارم (۴G/LTE) قرار دهد.

ایرانسل همچنین در حوزه اینترنت ثابت، کمتر از یک سال پس از دریافت پروانه بهره‌برداری از شبکه اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE)، موفق شده ۳۹ شهر ایران را تحت پوشش اینترنت نسل چهارم بی‌سیم خانگی و اداری خود قرار دهد.

بر این اساس، ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیتای ایران، با توجه به تعداد مشترکان، گستره پوشش، تنوع فناوری‌های دسترسی به اینترنت و کیفیت تجربه کاربری، گسترده‌ترین و سریع‌ترین لایه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را فراهم کرده است و بیشترین تبادل ترافیک اینترنت کشور در حال حاضر در شبکه این اپراتور انجام می‌شود.

/پایان خبر/