جامع خبر:رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تجلیل از پشتیبانی مردم طی بیش از یک دهه فعالیت این ستاد، از وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمانها نیز دعوت کرد تا در کنار اقشار مختلف جامعه و براساس ابلاغیه دولت به دستگاه های اجرایی، در فیض توسعه حرم‌های ائمه اطهار(ع) و برپایی کنگره عظیم اربعین مشارکت نمایند به […]

جامع خبر:رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تجلیل از پشتیبانی مردم طی بیش از یک دهه فعالیت این ستاد، از وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمانها نیز دعوت کرد تا در کنار اقشار مختلف جامعه و براساس ابلاغیه دولت به دستگاه های اجرایی، در فیض توسعه حرم‌های ائمه اطهار(ع) و برپایی کنگره عظیم اربعین مشارکت نمایند

به گزارش جامع خبر، نشست هم‌اندیشی مسئولان ستادهای بازسازی عتبات عالیات در وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌ها پیش از ظهر امروز برگزار شد.

حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین در این نشست با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات، تشکلی مردم نهاد و با پشتوانه کمک‌های مردمی است گفت: جلوگیری از موازی‌کاری و پراکندگی‌کاری‌ها، ارائه کمک‌های فنی و تخصصی به عراق در زمینه بازسازی اعتاب مقدسه، مرمت و حفظ آثار و میراث هنر ایرانی و اسلامی در عراق و ساماندهی جذب نذورات مردم و جلوگیری از هدر رفت منابع ازجمله اهداف تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری و تمامی مراجع بر این است که نذورات مردم دقیقا در همان محل مورد نظرشان هزینه شود افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات براساس این تکلیف شرعی، تمام دقت خود را در تخصیص منابع در محل مورد نظر ناذران به خرج می‌دهد.

پلارک گفت: توصیه مهمی که بزرگان دینی به ما می‌کنند این است که ستاد بازسازی عتبات عالیات و منابع آن مردمی باقی بماند.

وی با طرح این پرسش که چرا با وجود توصیه علما مبنی بر مردمی مردمی ماندن ستاد، این جلسه برگزار شده است، گفت: یکی از دلایل برگزاری نشست با نمایندگان وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌ها این است که جمعیت قابل توجهی از مردم، خانواده‌های پرسنل این بخش‌ها هستند.از این رو این دستگاه‌ها می‌توانند نقش موثری در اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه بازسازی اعتاب مقدسه داشته باشند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی از طریق جمعیت میلیونی پرسنل دستگاه‌های حاضر در این نشست می‌تواند کمک شایانی به ستاد اربعین همچنین بازسازی عتبات عالیات داشته باشد و در این راه مؤثر است ضمن اینکه برخی از این دستگاه‌ها امکانات و ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند که می‌توانند به ما در راه بازسازی عتبات عالیات کمک کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه کمک دیگری که دستگاه‌های دولتی می‌توانند به بازسازی عتبات عالیات کنند، ارائه خدمات و امکاناتی است که مردم و اقشار جامعه توانایی ارائه آنها را ندارند، با ذکر مثالی گفت: چند سال پیش دولت تصمیم به ممنوعیت صادرات آهن‌آلات گرفت و درپی آن گمرک از خروج محموله آهن‌آلات اهدایی خیرین و ناذران به طرح توسعه حرم‌ها جلوگیری کرد.

پلارک افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات بلافاصله با وزارت صنعت، معدن و تجارت مذاکره کرد و با دستور شخص آقای وزیر ، این مانع برطرف شد.

وی ادامه داد: مشابه این اختیارات ویژه را تمامی وزارتخانه‌ها، نهادها و دستگاه های دولتی دارند که می‌تواند به ستاد بازسازی عتبات عالیات در اجرای پروژه‌ها کمک کند.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات پروژه های توسعه‌ای به ارزش ۵هزارمیلیارد تومان را تعریف کرده است گفت: در حال حاظر ارزش پروژه‌های دردست اجرا حدود ۲هزارمیلیارد تومان است که فرصت معنوی خوبی برای تمامی اقشار مردم و سه قوه برای مشارکت در فیض توسعه حرم‌های مطهر ائمه اطهار علیهم السلام است.

پلارک با اشاره به اهمیت تحکیم و توسعه روابط اجتمای و فرهنگی بین دو ملت ایران و عراق در امنیت منطقه گفت: کمک به بازسازی عتبات عالیات و برپایی کنگره عظیم اربعین حسینی زمینه ساز این تحکیم روابط و امنیت منطقه است.

وی به ساختار تشکیلاتی ستاد بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: این ستاد مردم نهاد با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تشکیل شده و زیر نظر شورای سیاست‌گذاری متشکل از چهره‌‌های برجسته می‌باشد که عمدتا نیز از منصوبین رهبری هستند.