جامع خبر:نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارای استان تهران از جذب سرمایه گذاری خارجی ۲۱۳ هزار دلاری در تهران خبر داد. به گزارش جامع خبر، الله محمد آقایی نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت باحضورخبرنگاران برگزارشد گفت: جذب سرمایه […]

جامع خبر:نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارای استان تهران از جذب سرمایه گذاری خارجی ۲۱۳ هزار دلاری در تهران خبر داد.
به گزارش جامع خبر، الله محمد آقایی نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت باحضورخبرنگاران برگزارشد گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی در عمل با چالش هایی روبرو بوده که در پسا برجام این مشکلات به حداقل رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش سرمایه گذاری تحرکات خوبی صورت گرفته ، افزود: . میزان سرمایه گذاری خارجی در تهران به ۲۷ میلیون دلار رسیده است

آقایی ادامه داد: در بخش دانش فنی فاصله زیادی با دنیا داریم که البته این امر نیازمند کسب دانش روز دنیا برای حمایت از تولید است.

عضو ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: توسعه صادرات غیر نفتی، مستلزم تولید محصولات با کیفیت است که این امر نیازمند دانش فنی است.

آقایی با اشاره به صادرات غیر نفتی در استان تهران یادآور شد: ارتقاء کیفیت محصولات،بخش های تولیدی کشور را فعال می کند.

به گفته وی در پایان سال ۹۴ رقم بیکاری ۸.۱ درصد بوده که این رقم قانع کننده ای نیست و انتظار می رود که این امر بهبود یابد.

آقایی در ادامه اذعان کرد: در استان تهران بخشی به عنوان بازار مالی فراهم شده که در استان های دیگر یافت نمی شود این در حالی است که این امر می تواند به رونق سرمایه گذاری کمک رسان باشد.

به گفته آقایی مرکز مالی بین المللی در تهران وجود ندارد و پیش بینی های در این امر صورت گرفته که البته پروسه زمان بری است.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارای استان تهران در ادامه از طرح (حمایت بسته مشوق) که با حضور تمام دستگاه ها برای سرمایه گذران خارجی انجام شده خبر داد و گفت: این بسته به یازده زبان صورت گرفته و به عنوان نقش راهی برای سرمایه گذران خارجی است.

به گفته آقایی طی ۱۰ سال گذشته ۲۰ درصد رشد در منابع عمومی بودجه را شاهد بودیم.