جامع خبر:وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودکفایی کشور در تولید شیرآلات صنعتی که در صنایع مادر از جمله صنعت نفت کاربردهای زیادی دارد، از دستاوردهای مهم دولت در توافق هسته ای با کشورهای غربی است. به گزارش جامع خبر؛ محمد رضا نعمت زاده روز دوشنبه در مراسم آغاز بکار فعالیت گروه توسعه شیرآلات صنعتی […]

جامع خبر:وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودکفایی کشور در تولید شیرآلات صنعتی که در صنایع مادر از جمله صنعت نفت کاربردهای زیادی دارد، از دستاوردهای مهم دولت در توافق هسته ای با کشورهای غربی است.

به گزارش جامع خبر؛ محمد رضا نعمت زاده روز دوشنبه در مراسم آغاز بکار فعالیت گروه توسعه شیرآلات صنعتی نیک گستر با بیان اینکه قرارداد ساخت این مجموعه عظیم تولیدی که در سفر دکتر روحانی به ایتالیا با یک شریک ایتالیایی و همچنین مشارکت یک شرکت آلمانی بسته شد افزود: این مجموعه عظیم در مدت زمانی کمتر از یکسال بعد از توافق سه جانبه ایران، ایتالیا و آلمان، فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه تولیدات صنعتی این مجموعه، بخشی از نیازهای داخل کشور به این شیرآلات را که بیشتر در صنایع نفتی کاربرد دارد رفع می کند افزود: این مجموعه نیاز به مواد اولیه خود را نیز در شهرک صنعتی شمس آباد تامین می کند و این نشان دهنده این است که کشور در مسیر استقلال صنعتی و تولیدی گام برمی دارد.
نعمت زاده ابراز امیدواری کرد که این مجموعه صنعتی علاوه بر تامین نیازهای داخلی رو به سوی صادرات نیز حرکت کرده و ارز آوری نیز داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همکاری بین بخشی در مجموعه های صنعتی و تولیدی تاثیر مثبت زیادی در رشد فرآیندها در کشور دارد افزود: همکاری وزارتخانه های نفت و صنعت، معدن و تجارت در دوره های مختلف ثمرات ارزشمندی برای کشور داشته و تجارب خوبی از این همکاری ها بدست آمده است.
گروه توسعه شیرآلات صنعتی نیک گستر با حضور نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد رضا مقدم معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی دیگر از مسئولان در منطقه صنعتی شمس آباد واقع در حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری آغاز به کار کرد.
این شرکت با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت گلدن گروپ آلمان به عنوان سازنده شیرآلات ابزار دقیق، on-off valve، سیستم های HIPPS و انواع کنترل ولو که یکی از اولویت های ده گانه وزارت نفت است فعالیت می کند.
شرکت شیرآلات نیک گستر با هدف کمک به خودکفایی و رشد اقتصاد کشور مخصوصا در بخش صنایع نفت، گاز، پتروشیمی راه اندازی شده است.