جامع خبر:شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: همه مشترکان تلفن همراه کشور که تاکنون نتوانسته اند از مزایای حضور در خانواده ۹۶ میلیونی همراه اول و تلفن ثابت بهره مند شوند،با اجرای طرح ترابردپذیری، می توانند با حفظ شماره خود از این مزایا استفاده کنند. به گزارش جامع خبر به نقل از اداره کل ارتباطات […]

جامع خبر:شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: همه مشترکان تلفن همراه کشور که تاکنون نتوانسته اند از مزایای حضور در خانواده ۹۶ میلیونی همراه اول و تلفن ثابت بهره مند شوند،با اجرای طرح ترابردپذیری، می توانند با حفظ شماره خود از این مزایا استفاده کنند.

به گزارش جامع خبر به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران؛ پس از اجرای آزمایشی طرح جابجایی اپراتور تلفن همراه بدون نیاز به تغییر شماره( ترابردپذیری شماره های تلفن همراه) و با آغاز رسمی این طرح از روز یکشنبه ۳۱ مردادماه، همه مشترکان تلفن همراه کشور که درسالیان اخیر نتواسته اند از مزایای حضور در شبکه امن و به روز بزرگترین اپراتور تلفن همراه خاورمیانه برخوردار شوند، می توانند به آسانی به شبکه همراه اول ترابرد کرده و از مزایایی همچون گسترده ترین پوشش شبکه مکالمه و اینترنت همراه و گسترده ترین شبکه خدمات پس از فروش بهره مند شوند.
کاربران تلفن همراه غیرهمراه اولی برای تغییر اپراتور و استفاده از شبکه اپراتور اول می توانند با مراجعه به پرتال این اپراتور به نشانیjoin.mci.ir ثبت نام کرده و بصورت رایگان مراحل ترابرد را طی کنند.
مشترکان می توانند برای سهولت در انجام مراحل ترابرد، گزینه تحویل سیم کارت درب منزل را انتخاب کنند.
علاوه بر ثبت نام اینترنتی، علاقمندان به ترابرد به شبکه همراه اول، می توانند از طریق ۱۲ هزار دفتر خدمات این اپراتور در سراسر کشور، درخواست خود را بصورت حضوری اعلام کرده و سیم کارت خود را بصورت حضوری دریافت کنند.
مشترکان پس از تکمیل فرم درخواست ترابرد و دریافت پیامک مربوطه (از سرشماره ۶۶۷)، باید با ارسال عدد ۱ حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت درخواست ترابرد را تأیید کنند.
پس از تأیید پیامک و دریافت شناسه تخصیص یافته ترابرد توسط مشترک، زمان فعال سازی حداکثر تا ۳ روز برای سیم کارت های اعتباری و حداکثر ۵ روز برای سیم کارت های دایمی به طول می انجامد.
مزیت ویژه این طرح برای مشترکان دایمی سایر اپراتورها این است که در صورت ترابرد به شبکه همراه اول می توانند از اعتبار در نظر گرفته شده بالاتری بهره مند شده و از مزایای افزایش سقف قطع میان دوره و پایان دوره همانند سایر مشترکان دایمی همراه اول استفاده کنند.
اپراتور اول تلفن همراه کشور با داشتن گسترده ترین پوشش در سراسر کشور، همه روزه پذیرای حدود یک میلیون مشترک دو اپراتور دیگر در شبکه خود از طریق رومینگ ملی است؛ بر همین اساس ترابرد پذیری بهترین فرصت را برای این دسته از مشترکان تلفن همراه بوجود آورده تا با پیوستن به خانواده ۹۶ میلیونی همراه اول و تلفن ثابت، ضمن استفاده از پوشش سراسری در کشور، از مزایای مکالمه مقرون به صرفه با تلفن ثابت بهره برده و هزینه های پرداختی خود را بصورت چشمگیر کاهش دهند.
همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور بر اساس ارزیابی و تأیید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، رتبه نخست اپراتورهای تلفن همراه کشور را در دو سال پیاپی (سال های ۹۳ و ۹۴) کسب کرده و با افزایش مناطق تحت پوشش اینترنت پرسرعت خود به ۱۱۴۰ شهر و دهستان، با ۷۵۰۰ سایت نسل ۳و ۴ و با ارائه محصول ها و خدمات منحصر به فرد شامل «تقسیط بسته های گوشی و سیم کارت ویژه مشترکان دایمی»، «راه اندازی نخستین باشگاه مشتریان در بخش اپراتوری تلفن همراه»، «ارایه کمپین جایزه بزرگ(این همراهی میلیاردها می ارزه) شامل ماهانه ۵ جایزه ۲۰۰ میلیون تومانی»، عرضه سرویس های متنوع ورزشی به مشترکان هوادار تیم های پرطرفدار و تیم های ملی و «راه اندازی سامانه «همراه من» برای تسهیل ارایه خدمات غیرحضوری به مشترکان»، آمادگی خود را برای میزبانی مشترکان اپراتورهای دیگر اعلام کرده است.
همچنین همراه اول با همکاری شرکتهای دانش بنیان و نوآور و داخلی، نرم افزارها و اپلیکیشن های متنوعی برای همه سلیقه ها فراهم کرده و با ایجاد بزرگترین مرکز خدمات نوین و دیجیتال، آخرین و بروزترین سرویس های مورد نیاز مشترکان تلفن همراه در کشور را عرضه می کند.
ترابرد یا انتقال شماره تلفن همراه(mobile number portability) قابلیتی است که به کاربران امکان می دهد بتوانند با حفظ شماره اپراتور تلفن همراه خود را تغییر دهند.
کاربران در این طرح اگر از هزینه، کیفیت، تنوع خدمات و پوشش دهی اپراتور خود راضی نیستند می توانند بدون دغدغه تغییر شماره از سرویس های جذاب و کاربردی سایر اپراتورهای تلفن همراه استفاده کنند.
ترابردپذیری شماره تلفن همراه در جهان قدمتی بیش از ۱۵ سال دارد و هم اکنون در بیش از ۷۰ کشور انجام می شود.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران از سال ۱۳۹۳ مقدمه های لازم برای اجرای این طرح را در دستور کار خود قرارداد و اپراتورهای سه گانه تلفن همراه کشور را برای همکاری در اجرای طرح فراخواند.
این اپراتورها یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل برای اجرای طرح ملی جابجایی دست در دست هم داده و با انعقاد تفاهمنامه ای خود را برای اجرا آماده کردند.
طرح جابجایی اپراتور بدون نیاز به تغییر شماره در سال ۱۳۹۴ وارد مرحله اجرای آزمایشی بین خود اپراتورها شد تا آمادگی لازم برای آنها ایجاد شود.
فروردین ماه امسال بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران (رگولاتوری) اعلام کرد ترابردپذیری شماره تلفن همراه مرحله آزمایش نهایی را می گذراند و قرار است جابجایی شماره تلفن همراه به صورت الکترونیکی اجرا شود.
بررسی گزارش منتشر شده دفتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد تا پایان پارسال، شمار ۱۴۹ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۳۶۶ سیمکارت واگذار شده تلفن همراه در کشور وجود داشت که ۷۵ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۵۲۸ شماره آن فعال بوده است.
در بین اپراتورهای تلفن همراه در ایران، ایرانسل با ۶۷ میلیون و ۱۷ هزار و ۸۳۱ خط، رکورد بیشترین تعداد سیم کارت واگذار شده (حدود ۵۲ درصد کل بازار) را دارد و همراه اول نیز با ۳۸ میلیون و ۷۰۳ هزار شماره رکورد بیشترین سیم کارت فعال (حدود ۵۸ درصد مشترکان فعال) را در اختیار دارد.
همراه اول تا به حال ۱۷ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۵۲۴ سیم کارت دایمی به بازار عرضه کرده است که ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار خط آن در شبکه فعال هستند. همچنین این اپراتور موفق به فروش ۴۲ میلیون و ۵۳ هزار و ۵۷۴ سیم کارت اعتباری شده که تنها ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار شماره آن را مشترکان استفاده می کنند.