جامع خبر: تیم ملی فوتبال ایران که دو دیدار ابتدایی خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روسیه را با یک پیروزی و یک تساوی به پایان برده بود در سومین دیدار برابر ازبکستان به برتری رسید. سومین هفته از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروه A عصر امروز پنجشنبه با دیدارتیم […]

جامع خبر: تیم ملی فوتبال ایران که دو دیدار ابتدایی خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روسیه را با یک پیروزی و یک تساوی به پایان برده بود در سومین دیدار برابر ازبکستان به برتری رسید.
سومین هفته از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروه A عصر امروز پنجشنبه با دیدارتیم های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در تاشکند آغاز شد که این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید. سیدجلال حسینی(۲۷) برای ایران گل زد.
تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، سید جلال حسینی، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، مسعود شجاعی (کاپیتان)(۸۳ آندرانیک تیموریان)، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری، رضا قوچان نژاد(۶۲ سردار آزمون)، مهدی طارمی(۷۵ علیرضا جهانبخش) و رامین رضاییان به میدان رفت.
گزارش کامل این دیدار را در زیر می خوانید:
* دقیقه یک: ایران به دنبال گرفتن سرعت ازبکستانی ها بود و به همین خاطر به محض شروع بازی سعی در تحت فشار قراردادن بازیکنان حریف داشتند.
* دقیقه ۸ : رضا قوچان نژاد در یک موقعیت خوب که البته تعادل بالایی هم نداشت ضربه ای را به سمت دروازه ازبکستان زد که به بیرون رفت.
* دقیقه ۱۵: دو تیم بیشتر سعی در حفظ توپ و میدان داری داشتند و توپ را در میانه های میدان به گردش درمی آوردند که البته خطری دروازه ها را تهدید نکرد.
* دقیقه ۲۷ : تیم ملی فوتبال ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی نزدیک به محوطه جریمه ازبکستان از جناح چپ شد که توپ ارسالی را سیدجلال حسینی به گل اول ایران تبدیل کرد.
* دقیقه ۳۱ : رامین رضاییان از سمت راست توپی را روی دروازه ازبکستان ارسال کرد که مدافعان حریف آن را به کرنر فرستادند.
* دقیقه ۴۰ : کاپیتان اصلی تیم ملی فوتبال ازبکستان که دچار مصدومیت شده بود جایش را به گرنیخ بازیکن کهنه کار ازبک ها داد.
* دقیقه ۴۵ : ازبک ها فشار زیادی را روی دروازه ایران وارد کردند تا گل خورده را جبران کنند اما دفاع ایران خوب عمل کرد و اجازه این کار را به حریف ندادند.
* دقیقه ۴۶: ایران در همان دقیقه اول توسط قوچان نژاد داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت شد اما ضربه مهاجم کشورمان با فاصله به بیرون رفت.
* دقیقه ۵۰ : ازبک ها در پنج دقیقه ابتدایی حملات زیادی را روی دروازه ایران پی ریزی کردند و به دنبال رسیدن به گل بودند.
* دقیقه ۶۰ : ازبک ها از جناح راست سعی در ارسال توپ روی دروازه ایران داشتند اما پورعلی گنجی مانع از این امر شد.
* دقیقه ۶۲: سردار آزمون به جای رضا قوچان نژاد وارد زمین شد.
* دقیقه ۶۵ : مهدی طارمی در یک ضد حمله قصد حرکت به سمت دروازه ازبکستان را داشت که مدافع حریف وی را متوقف کرد و یک کارت زرد از داور گرفت.
* دقیقه ۶۸ : رامین رضاییان از جناح راست وارد محوطه جریمه ازبکستان شد اما مدافع حریف اجازه ارسال توپ را نداد و یک کرنر حاصل شد که ثمری نداشت.
* دقیقه ۷۲: اشتباه مسعود شجاعی در جناح راست خط دفاعی ایران این فرصت را به حریف داد تا یک حمله را طراحی کند اما شوت محکم بازیکن ازبک از بالای دروازه به اوت رفت.
* دقیقه ۷۵ : علیرضا جهانبخش به جای مهدی طارمی وارد زمین شد.
* دقیقه ۷۷ : خطای رامین رضاییان در خط طولی محوطه جریمه ایران روی بازیکن ازبک یک موقعیت خوب را برای حریف ایجاد کرد اما ضربه گرنیخ به مدافعان ایران خورد و ثمری نداشت.
* دقیقه ۸۰ : ضد حمله ایران فرصت را به وحید امیری داد تا به دروازه حریف نزدیک شود اما در نهایت ایران صاحب یک ضربه کرنر شد.
* دقیقه ۸۸: سردار آزمون در یک ضد حمله می توانست خود را به دروازه حریف نزدیک کند که مدافع ازبک او را با خطا متوقف کرد. ضربه خطا حاجی صفی به مدافعان حریف زد.
* دقیقه ۹۰ : ازبک ها برای فرار از شکست تلاش زیادی انجام دادند اما دفاع خوب ایران این اجازه را به آنها نداد که بتوانند گل خورده را جبران کنند.
* دقیقه ۹۳: وحید امیری در موقعیتی تک به تک نتوانست دروازه ازبکستان را برای بار دوم باز کند.