جامع خبر:وزیر نفت گفت: امیدواریم تا پایان امسال، چند قرارداد در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی امضا شود. به گزارش جامع خبر؛ بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز در حاشیه مراسم امضای نخستین قرارداد جدید نفتی (HOA) میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا در جمع خبرنگاران، افزود: البته امضای […]

جامع خبر:وزیر نفت گفت: امیدواریم تا پایان امسال، چند قرارداد در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی امضا شود.

به گزارش جامع خبر؛ بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز در حاشیه مراسم امضای نخستین قرارداد جدید نفتی (HOA) میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا در جمع خبرنگاران، افزود: البته امضای این قراردادها، تابع نهایی شدن سریعتر متن قراردادهاست که مقداری با تاخیر مواجه شده است.
وی درباره استقبال شرکت های خارجی از پروژه های نفتی ایران، اضافه کرد: شرکت های خارجی زیادی تمایل به مشارکت دارند.
وزیر نفت ادامه داد: تاکنون چندین تفاهم نامه مطالعاتی و همچنین قرارداد محرمانگی با شرکت های خارجی امضا شده است و این شرکت ها در حال مطالعه این میدان ها هستند.
وی درباره واکنش بازار نفت به تصمیمات نشست الجزایر، گفت: واکنش بازار مثبت بوده است و به هر میزان که توافق های صورت گرفته به سمت عملیاتی شدن پیش برود و مقداری نفت از بازار خارج شود، وضع بازار بهتر خواهد شد.
وزیر نفت تاکید کرد: برای بهبود وضعیت بازار نفت، همکاری کشورهای غیرعضو اوپک می تواند اثرگذار باشد.
نخستین قرارداد بر اساس مدل جدید قراردادهای نفتی، امروز با حضور وزیر نفت برای افزایش بازیافت چهار میدان نفتی امضا شد.
چارچوب کلی قرارداد، افزایش ضریب بازیافت میدان مشترک یاران، کوپال آسماری، کوپال بنگستان و مارون بنگستان است که با حضور «بیژن زنگنه» وزیر نفت، «علی کاردر» معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت و مسئولان شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا (زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره)) به امضا رسید.
«غلامرضا منوچهری» معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت و «ناجی سعدونی» مدیرعامل شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا این قرارداد را امضا کردند.
میدان نفتی یاران یکی از میادین نفتی ایران است که در فاصله ۱۳۰ کیلومتری غرب اهواز در نقطه صفر مرزی با عراق قرار دارد و با میدان مجنون عراق، در مخزن نفتی مشترک است.
ارزش این قرارداد ۲.۲ میلیارد دلار اعلام شده است.