جامع خبر:• زیمنس ۵۰ لوکوموتیو برقی دیزلی را تأمین خواهد کرد. • تمامی لوکوموتیوها در ایران ساخته خواهند شد. شرکت زیمنس در ادامه مدرن‌سازی شبکه راه‌آهن ایران، با شرکت مپنا قراردادی امضا کرد. این قرارداد شامل تأمین قطعات ۵۰ لکوموتیو الکترودیزل برای شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران (RAI) است که به این ترتیب، با ورود […]

جامع خبر:• زیمنس ۵۰ لوکوموتیو برقی دیزلی را تأمین خواهد کرد.
• تمامی لوکوموتیوها در ایران ساخته خواهند شد.
شرکت زیمنس در ادامه مدرن‌سازی شبکه راه‌آهن ایران، با شرکت مپنا قراردادی امضا کرد. این قرارداد شامل تأمین قطعات ۵۰ لکوموتیو الکترودیزل برای شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران (RAI) است که به این ترتیب، با ورود این لوکوموتیوهای مدرن، آخرین استانداردهای زیست‌محیطی در ایران پیاده خواهد شد. براساس این توافق‌نامه، ماشین‌آلات در کارخانه لوکوموتیوسازی کرج، چهارمین شهر بزرگ ایران، ساخته می‌شوند که تأکیدی بر تلاش‌های مستمر دو شریک تجاری، برای بومی‌سازی است. این قرارداد همزمان با سفر رسمی زیگمار گابریل معاون صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد این کشور به ایران، به امضا رسید. در این سفر، دکتر زیگفرید روس‌وورم عضو ارشد هیات‌مدیره زیمنس، وزیر اقتصاد آلمان را همراهی می‌کرد.
روس‌وورم در این باره اظهار داشت: «زیمنس مفتخر است که از اهداف ایران برای نوسازی زیرساخت‌های راه‌آهن خود، به کمک سیستم‌های راه‌آهن مدرن پشتیبانی ‌می‌کند. ما از همکاری با شرکای خود در گروه مپنا و RAI خرسندیم و به‌دنبال ایفای نقش مؤثر در توسعه اقتصادی پایدار کشور در بخش حمل‌ونقل ریلی به عنوان یکی از مؤلفه‌های کلیدی هستیم.»
از سال ۱۹۶۸، زیمنس همواره در توسعه پروژه‌های زیربنایی کشور با ارائه فناوری‌های نوین و ترویج بومی‌سازی مشارکت داشته است. این شرکت با بهره‌گیری از توانمندی خود در عرصه فناوری، متعهد به حمایت از توسعه اقتصادی ایران در زمینه‌های برقی‌سازی خطوط ریلی، اتوماسیون و هوشمندسازی است. بر اساس موافقت‌نامه قبلی زیمنس و مپنا، بیش از ۲۰ توربین گازی و همچنین ژنراتور مرتبط با آن‌ها طی چهار تا پنج سال آینده، تحویل داده خواهند شد.
دکتر محسن نایب‌زاده، مدیرعامل شرکت زیمنس در ایران، در این باره گفت: «بیش از ۱۵۰ سال است که زیمنس، در ایران فعالیتی بومی دارد. با برنامهریزی کشور برای گسترش شبکه راه‌آهن به ۲۵۰۰۰ کیلومتر تا سال ۲۰۲۵، جمعیت نزدیک به ۸۰ میلیونی ایران، به شکل فزاینده‌ای از این برنامه بهره‌مند خواهد شد. این فرصت بی‌نظیر، نه‌تنها شهرهای بیشتری در ایران را به هم متصل می‌کند، بلکه سفر کردن مردم را نیز سرعت می‌بخشد.»