جامع خبر:رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: در چارچوب اجرای ‘طرح بهین یاب’ برای تقویت و فعال کردن بخش تولید تاکنون ۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بنگاههای اقتصادی در کشور پرداخت شده است. به گزارش جامع خبر؛ ولی الله سیف ظهر شنبه در حاشیه بازدید از واحد تولیدی فرش پارس واقع […]

جامع خبر:رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: در چارچوب اجرای ‘طرح بهین یاب’ برای تقویت و فعال کردن بخش تولید تاکنون ۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بنگاههای اقتصادی در کشور پرداخت شده است.

به گزارش جامع خبر؛ ولی الله سیف ظهر شنبه در حاشیه بازدید از واحد تولیدی فرش پارس واقع در شهر صنعتی البرز افزود: سیاست و اولویت نخست نظام بانکی حمایت از تولید می باشد و تاکنون در همین راستا اقدامهای خوبی صورت گرفته است.
وی به نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش اشاره و بیان کرد: نظام بانکی تلاش دارد این نیاز بخش تولید را به ویژه در صنایع کوچک و متوسط در راستای تقویت اشتغالزایی و رشد اقتصادی تامین کند.
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: تسهیلات بانکی مربوط به طرح بهین یاب تاکنون در تحرک بخشیدن به بخش تولید موثر واقع شده است.
وی گفت: حمایتهای نظام بانکی کشور از بخش تولید تنها منحصر به آن دسته از بنگاههای اقتصادی که در طرح بهین یاب ثبت نام کرده اند نبوده بلکه واحدهای تولیدی می توانند بطور مستقم به بانکها مراجعه کرده و درخواست سرمایه در گردش مورد نیاز خود را ارائه دهند.
سیف افزود: بازدید مسئولان استانی از بنگاههای اقتصادی می تواند ضمن آشنا کردن آنها با مشکلات موجود، به تصمیم گیریهای بهتر نیز کمک کند.
همچنین در این بازدید درخواست استمهال بدهی واحد فرش پارس تولید کننده انواع گونی به میزان هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مطرح و رسیدگی به آن در دستور کار قرار گرفت.
بازدید از چند واحد تولیدی از جمله مجتمع گوشت زیاران، دسترنج رضا بافت و فرش پارس، نشست در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای اقتصاد مقاومتی استان از جمله برنامه های سفر یک روزه رئیس کل بانک مرکزی به استان قزوین است.
رئیس کل بانک مرکزی جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در استان قزوین است.