جامع خبر:حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی در تشریح چگونگی بیمه زایران اربعین حسینی افزود: زمانی که ما مشکلات زایران اربعین در سال گذشته را بررسی کردیم، متوجه شدیم یکی از مسایل، موضوع بیمه است. وی اضافه کرد: ما سال گذشته زمانی برای فکر کردن به مسئله بیمه […]

جامع خبر:حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی در تشریح چگونگی بیمه زایران اربعین حسینی افزود: زمانی که ما مشکلات زایران اربعین در سال گذشته را بررسی کردیم، متوجه شدیم یکی از مسایل، موضوع بیمه است.
وی اضافه کرد: ما سال گذشته زمانی برای فکر کردن به مسئله بیمه زائران نداشتیم، این در حالی‌ است که بیمه مسئله مهمی است و شامل اتفاقات امنیتی و تصادفات می‌شود که نیازمند پوشش کامل بیمه ای است. یکی دیگر از مشکلات ما مساله بیمارانی بود که مجبور شده بودند در بیمارستان های عراق بستری شوند و هزینه های سنگین درمان را در آن کشور بپردازند.
ذوالفقاری ادامه داد: ما امسال با شرکت های بیمه گری که ظرفیت پوشش جمعیت میلیونی زایران اربعین حسینی را داشتند به مذاکره نشستیم؛ خدمات قابل ارائه آنها را بررسی کردیم و در نهایت با مقایسه تسهیلات و امکانات شرکت های بیمه گر، بهترین نوع قرارداد را انتخاب کرده و با بیمه دانا تفاهم نامه را امضا کردیم.
وی با بیان این که شرکت بیمه دانا توانسته خدمات مورد انتظار ما را به زائران حسینی ارائه دهد، تصریح کرد: زائران امسال زیر پوشش این بیمه به عتبات سفر می کنند. حق بیمه زائران در دو نرخ ۱۸۸۰۰ و ۶۰۰۰ تومان تعریف شده که خود زائر باید آن را بپردازد. بیمه داخلی ما فقط در محدوده مرزهای داخلی خدمات ارائه می‌دهند؛ این درحالی است که بیمارستان های عراق تنها با پرداخت پول، حاضر به پذیرش و درمان زائران هستند.
رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی تعهدات بیمه دانا را شامل حوادث طبیعی، حوادث تروریستی و بیوتروریستی، درمان سرپایی و بیمارستانی، از کارافتادگی و فوت برشمرد و تاکید کرد: این درحالی است که بیمه دانا متعهد شده است تا در صورت ابتلای هر یک از زائران اربعین به بیماران سرپایی تا سقف ده میلیون ریال هزینه درمان سرپایی را تقبل کند. علاوه بر این خدمات، جمعیت هلال احمر نیز در کشور عراق مستقرند و خدمات سرپایی را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات سرپایی، در صورت بستری شدن هریک از زایران حسینی تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال تعهدات درمانی بیمه درنظر گرفته‌شده است.
وی، آغاز اعتبار بیمه نامه دانا را از زمان خروج از خاک ایران و ورود به کشور عراق اعلام کرد و افزود: این بیمه نامه تا هنگام خروج افراد از خاک عراق و ورودشان به میهن اعتبار دارد. همچنین مسافران سفر اربعین در مبادی خروجی مجاز کشور و در محدوده پایانه های مرزی زمینی نیز مشمول تعهدات این بیمه نامه می شوند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: اتباع خارجی دارای اعتبار موقت نیز در صورت گرفتن روادید(ویزا) سفر به عراق در ایام عزاداری اربعین می توانند از تسهیلات این بیمه نامه استفاده کنند.
ذوالفقاری ادامه داد: اگر بیمه شده به هر دلیلی نتواند در زمان سفر پیگیر دریافت خسارت باشد تا دهم اسفندماه سال جاری فرصت دارد، موارد را از طریق مراجع مربوطه پیگیری کند.