جامع خبر:بانک مرکزی اعلام کرد: نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به مهرماه امسال نسبت به ۱۲ ماه منتهی به مهرماه پارسال معادل ۸.۷ درصد است. نرخ تورم شهریورماه امسال ۸.۸ درصد بود. به گزارش جامع خبر؛ خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه […]

جامع خبر:بانک مرکزی اعلام کرد: نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به مهرماه امسال نسبت به ۱۲ ماه منتهی به مهرماه پارسال معادل ۸.۷ درصد است. نرخ تورم شهریورماه امسال ۸.۸ درصد بود.

به گزارش جامع خبر؛ خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۰ نشان می دهد، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در مهرماه ۹۵ به عدد ۲۴۸.۰ رسید که نسبت به ماه پیش ۰.۴ درصد افزایش یافت.
همچنین شاخص یادشده در مهرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته معادل ۹.۳ درصد افزایش داشته است.

** تغییرات ماهانه گروه های اصلی
در این بررسی ها، نرخ تورم در گروه های «خوراکی ها و آشامیدنی ها» ۰.۴ درصد، «دخانیات» ۰.۱ درصد و «تفریح و امور فرهنگی» ۰.۶ درصد نسبت به ماه پیش (شهریور) کاهش داشته و در گروه «ارتباطات» صفر بوده است.
همچنین نرخ تورم در گروه «پوشاک و کفش» یک درصد، «مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها» ۰.۵ درصد، «اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه» ۰.۶ درصد، «بهداشت و درمان» ۰.۶ درصد، «حمل و نقل» ۰.۵ درصد، «تحصیل» ۷.۸ درصد، «رستوران و هتل» ۰.۸ درصد و «کالا و خدمات متفرقه» ۰.۳ درصد در مهرماه نسبت به شهریور گذشته رشد داشته است.

** تغییرات سالانه
همچنین در این بررسی ها نرخ تورم در مهرماه امسال در گروه های «خوراکی ها و آشامیدنی ها» ۹.۵ درصد، «دخانیات» ۱۰.۲ درصد، «پوشاک و کفش» ۶.۳ درصد، «مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها» ۹ درصد، «اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه» ۴.۹ درصد، «بهداشت و درمان» ۱۷.۵ درصد، «حمل و نقل» ۷.۴ درصد، «تفریح و امور فرهنگی» ۱۰.۴ درصد، «تحصیل» ۱۱.۳درصد، «رستوران و هتل» ۹ درصد و «کالا و خدمات متفرقه» ۹.۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.