جامع خبر:تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی هفت ماهه سال ۱۳۹۵ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۲۷۸۴.۴ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مبلغ ۹۲۳.۳ هزار میلیارد ریال (معادل ۴۹.۶ درصد) افزایش داشته است. به گزارش جامع خبرازبانک مرکزی، براساس جدول ۱ که بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی […]

جامع خبر:تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی هفت ماهه سال ۱۳۹۵ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۲۷۸۴.۴ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مبلغ ۹۲۳.۳ هزار میلیارد ریال (معادل ۴۹.۶ درصد) افزایش داشته است.

به گزارش جامع خبرازبانک مرکزی، براساس جدول ۱ که بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی هفت ماهه سال ۱۳۹۵ است، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی طی هفت ماهه سال جاری مبلغ ۱۸۲۳.۴هزار میلیارد ریال معادل ۶۵.۵ درصد کل تسهیلات پرداختی است و در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۶۶۲.۵ هزار میلیارد ریال معادل ۵۷.۱ درصد افزایش داشته است.
سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در هفت ماهه سال جاری معادل ۶۶۴.۹ هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص ۳۶.۵ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش تمام بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۱۸۲۳.۴ هزار میلیارد ریال) است.
ملاحظه می‌شود از ۷۸۶.۲ هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۸۴.۶ درصد آن (مبلغ ۶۶۴.۹ هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.